Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engelli Çocuklarda Okuma Yazmanın Geliştirilmesi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Engelli Çocuklarda Okuma Yazmanın Geliştirilmesi İEÖ505 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. HALİSE PELİN KARASU
Dersin Veriliş Biçimi Ders yüz yüze yapılacaktır
Dersin Önkoşulları Yoktur
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Barker, L. J. (2003). Computer-assisted vocabulary acquisition: The CSLU vocabulary tutor in oral-deaf education. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 8, 187–198.Baumann, J. F. & Kameenui, E. J. (2004). Vocabulary instruction: Research to practice. New York: The Guildfor Press.Beaty, J. J. & Pratt, L. (2003). Early literacy in preschool and kindergarten. New Jersey: Pearson Education, Inc.Blachowicz, C. L. Z. (1993). C(2)QU: Modeling context use in the classroom. The Reading Teacher, 47(3), 268–269.Blachowicz, C. L. Z, Fisher, P. J. L. & Ogle, D. (2006). Vocabulary: Questions from the classroom. Reading Research Quarterly, 41(4), 524–539.Browne, A. (1996). Developing language and literacy 3-8. London: Paul Chapman Publishing Ltd.Calkins, L. M. (1994). The art of teaching writing (2nd ed). Portsmouth New Hampshire: Heinemann.Calvert, D. R. (1981). EPIC (Experimental Project in Instructional Concentration): Report of a study of the influence of intensifying instruction for elementary-school-age deaf children. American Annals of the Deaf, 126(8), 865–984.Chien, C. W. (2013). Using Raphael's QARs as differentiated instruction with picture books. English Teaching Forum, 51(3), 20-27.Clark M (2007). A practical guide to quality interaction with children who have a hearing loss. Oxfordshire: Plural Publishing, Inc.Colin, S., Mangan, A., Ecalle, J. & Leybaert, J. (2007). Relation between deaf children’s phonological skills in kindergarten and word recognition performance in first grade. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 48(2), 139-146.Connor, C., Craig, H. K., Raudenbush, S. W., Heavner, K., & Zwolan, T. A. (2006). The age at which young deaf children receive cochlear implants and their vocabulary and speech-production growth: Is there an added value for early implantation? Ear and Hearing, 27(6), 628-644.Cooter, R. B. & Flynt, E. S. (1996). Teaching reading in the content areas: Developing content literacy for all students. NY: Merril.Coyne, M. D., Zipoli, R. P., Chard, D. J., Faggella-Luby, M., Ruby, M., Santoro, L. E. & Baker, S. (2009). Direct instruction of comprehension: Instructional examples from intervention research on listening and reading comprehension. Reading & Writing Quarterly, 25(2-3), 221-245.Cramer, R. L. (2004). The language arts, a balanced approach to teaching reading, writing, listening, talking and thinking. Boston: Pearson Inc.
Değerlendirme Arasınav0, Ödev , Final P
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Okuma, Anlama ve Çözümlemenin Tanımı, Aralarındaki İlişki ve Önemi; Okuma Yazma, Dinleme ve Konuşma Arasındaki ilişki: İşitme engelli çocuklarda okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine ilişkin kuramlar, Sınıf içinde uygulaması ve değerlendirilmesi, Okulöncesi ve ilköğretim sınıflarında okuma yazma programlarının düzenlenmesi ve işitme engelli öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre programın yönlendirilmesi, Okuma yazmaya ilişkin ailelerin bilgilendirilmesi, Dilbilgisi etkinliklerinin önemi, düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri