Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Gelişimsel Yeter. Olan Çocuk. İçin Geçiş Süreci ve Geç. Hiz.
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Gelişimsel Yeter. Olan Çocuk. İçin Geçiş Süreci ve Geç. Hiz. ZEÖ622 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. YASEMİN ERGENEKON
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur.
Okuma Listesi Baker, L.B. & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. Clark, G. M. (2007). Assessment for transitions planning. Austin Texas: Pro-Ed. Ely, S. (2000). A lifetime of transitions: A reference for families of children with disabilities. Indiana University Indiana Institute on Disability and Community. Kober, R. (2010). Enhancing the quality of life of people with intellectual disabilities: From theory to practice. London: Springer. Kochhar-Bryant, C. A. & Greene, G. (2009). Pathways to successful transition for youth with disabilities: A developmental process (2. Basım). New Jersey: Pearson Education Inc.Laverick, D. M., & Lalongo, M. R. (2011). Transition to early care and education: International perspectives on making schools ready for young children. London: Springer.Miller, R. J., Lombard, R. C., & Corbey, S. A. (2007). Transition assessment: Planning transition and IEP development for youth with mild to moderate disabilities. New Jersey: Pearson Education Inc.Olson, J. L., Platt, J. C., & Dieker, L. A. (2008). Teaching children and adolescents with special needs. New Jersey: Pearson Education Inc.Rosenkoetter, S.E., Hains, A.H., & Foeler, S.A. (1994). Bridging early services for children with special needs and their families. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.Sitlington, P. L., Neubert, D. A., & Clark, G. M. (2010). Transition education and services for students with disabilities (5. Basım). New Jersey: Pearson Education Inc.Steere, D. E., Rose, E., & Cavaiuolo, D. (2007). Growing up transition to adult life for students with disabilities. New Jersey: Pearson Education Inc.Test, D. W. (2012). Evidence-based instructional strategies for transition. Baltimore: Paul Brookes Publishing Co. Thoma, C. A., Bartholomew, C. C., & Scott, L. A. (2009). Universal design for transition: A roadmap for planning and instruction. Baltimore: Paul Brookes Publishing Co. Wandry, D., Wehmeyer, M. L., & Glor-Scheib, S. (2013). Life centered education: The teacher’s guide. Arlington: The Council for Exceptional Children.Wehman, P. (2013). Life beyond the classroom: Transition strategies for young people with disabilities (5. Basım). Baltimore: Paul Brookes Publishing Co. West, L. (2010). Integrating transition planning into the IEP process. Arlington: The Council for Exceptional Children.Wolery, M. (1999). Children with disabilities in early elementary school. In R.C. Pianta & M.J. Cox (Eds.). The transition to kindergarten. Baltimore: National Center for Early Development & Learning.
Değerlendirme 1 Ara SınavÖdevFinal
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Geçiş: Geçiş nedir?, Geçiş Sürecinin ve Geçiş Hizmetlerinin Felsefesi ve Dayandığı Kuramlar; Geçiş dönemleri; Geçiş Dönemlerinin Özellikleri: Okulöncesinden ilköğretime geçiş, İlköğretimden liseye geçiş, Okuldan iş ve mesleki yaşama geçiş; Geçiş Planları: Geçiş planı nedir?, Geçiş planlarının basamakları, Geçiş için gerekli becerilerin öğretimi, İzleme ve değerlendirme; Geçiş Modelleri: Geçiş modelleri nelerdir?, Geçiş modellerinin özellikleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri