Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Kuramdan Uygulamaya Öğretmenlikte Profesyonel Gelişim
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Kuramdan Uygulamaya Öğretmenlikte Profesyonel Gelişim ZEÖ627 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. AYSUN ÇOLAK
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin önkoşul ya da eş koşulu yoktur.
Önerilen Dersler Önerilen herhangi bir ders yoktur.
Okuma Listesi Berry, A. B., Petrin, R. A., Gravelle, M. L., and Farmer, T. W. (2012). Issues in special education teacher recruitment, retention, and professional development: Considerations in supporting rural teachers. Rural Special Education Ouortcrlu, 30(4), 3-11.Borko, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the terrain. Educational Researcher, 33(8), 3–15.Byrd, D. R., and Melina Alexander, M. (2020). Investigating special education teachers’ knowledge and skills: Preparing general teacher preparation for professional development. Journal of Pedagogical Research, 4(2). http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020059790Kennedy, M. M. (2016). How does professional development ımprove teaching? Review of Educational Research, 86(4), 945–980. DOI: 10.3102/0034654315626800Schrum, L. (1999). Technology professional development for teachers. ETR&D, 47(4), 83-90. ISSN 1042-t629.Thousand, J. S., Villa, R. A., and Nevin, A. I. (1994). Creativity and collaborative learning: A practical guide to empowering students and teachers. Baltimore, London: Paul H. Brookers Publishing Co.
Değerlendirme Arasınav, Final ve Ödev
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Öğretmenlikte Mesleki Gelişim: Tanımı, Tarihsel gelişimi, Amaçları, Mesleki gelişim modelleri; Öğretmen Rolleri; Öğretmenlikte Profesyonel Gelişim: Önemi, Profesyonel gelişimde etkili uygulamalar, Araştırmacı öğretmen olmak, Profesyonel gelişimde teknolojinin yeri, Öğretmenlikte profesyonel gelişimin yararları; Değişen Dünyada Özel Eğitim Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimi; Özel Eğitim Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişiminde Yükselen Trendler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri