Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik Eğitimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Matematikte Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Matematikte Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları MTE521 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. EMEL ÖZDEMİR ERDOĞAN
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan eğitim
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
Okuma Listesi ¥ Akman, B. (2017) Okul öncesi Matematik Eğitimi, Pegem A Yayıncılık ¥ Altun M. (2014), Ortaokullarda Matematik Öğretimi 5-6-7 ve 8. Sınıflar için Pegem Yayıncılık¥ AltunM.(2014) Liselerde Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Yayınları¥ Baykul Y. (2005) İlköğretimde matematik öğretimi, Pegem A yayıncılık ¥ Dubinsky E (1984) The cognitive effect of computer experiences on learning abstract mathematical concepts. Korkeak Atk-Uutiset 2:41–47¥ Sfard, A. (1991). On the dual nature of mathematical conceptions: reflections on processes and objects as different sides of the same coin. Educational Studies in Mathematics, 22(1), 1-36. ¥ Smith, S.S. (2016) Erken Çocuklukta Matematik, çeviri Editörü: Erdoğan S. , Pearson- Eğiten kitap ¥ Tall D. & Vinner S. 1981: ‘Concept image and concept definition in mathematics, with special reference to limits and continuity’, Educational Studies in Mathematics, 12 151-169. ¥ Ülgen, G. (2001). Kavram Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık. ¥ Van De Walle, A. J., Karp, S. K., & Bay-Williams, M. J. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskıdan) (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Değerlendirme 1 Ara sınav 1 Final
Staj & Uygulama Yoktur
Katalog İçeriği Kavram Nedir?; Kavram Öğrenme ve Öğretme; Matematiksel Kavramların Gelişimi: Okul öncesi dönemde matematik kavramlarının gelişimi, İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik kavramlarının gelişimi; Matematiksel Kavramların Tanımları; Kavram Yanılgısı Nedir?; Matematiksel Kavram Yanılgılarının Nedenleri; Matematiksel Kavramlara Ait Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları: Sayılar, Oran, Simetri, Ölçme, Olasılık, Fonksiyon; Matematiksel Kavram Yanılgılarını Aşmak İçin Çözüm Arayışları ve Güncel Çalışmalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri