Okuma Listesi |
Akkan, Y., Baki, A. ve Çakıroğlu, Ü. (2011). Differences between Arithmetic and Algebra: Importance of Pre-algebra Elementary Education Online, 10(3), 812-823, 2011.Baki, A. ve Bütüner, S.Ö. (2011). Cebirin Tarihsel Gelişimi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 2(3), 198-231. Blanton, M.L. (2008). Algebra and The Elementary Classroom. Transforming thinking, Transforming Practice. Heinemann, NH.Dede, Y. Ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 180-185.Driscoll, M., 1999. Fostering Algebraic Thinking: A Guide for Teachers, Grades 6-10, Portsmouth, NH: Heinemann.Eroğlu, D.& Tanışlı, D. (2017). Integration of Algebraic Habits of Mind into the Classroom Practice. Elementary Education Online, 16(2): 566-583. Hersovics, N. ve Linchevski, L., 1994. A Cognative Gap Between Arithmetic and Algebra, Educational Studies in Mathematics, 27, 1, 59-78.Kabael, T. & Tanışlı, D. (2010). Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim. İlköğretim-Online, 9(1), 213-228.Kaput, J. J. (1999) Teaching and learning a new algebra. E. Fennema ve T. A. Romberg (Eds.), Mathematics classrooms that promote understanding içinde (s. 133-155. Mahwah: Erlbaum.Kieran, C., 1990. Cognitive Processes involved in Learning School Algebra. In P. Nesher& J. Kilpatrick (Eds.), Mathematics and Cognition, 96-112. Cambridge: Cambridge University Pres.Kieran, C., 1992. The Learning and Teaching of School Algebra. In D.A. Grouws (Eds.). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, 390-419. New York: Macmillan.Kieran, C. ve Chalouh, L., 1993. Prealgebra: The Transition from Arithmetic to Algebra. In P. S. Wilson (Ed.), Research Ideas for the Classroom: Middle Grades Mathematics, 119-139. New York: Macmillan.Kriegler, S. (2008). Just what is algebraic thinking. Submitted for Algebraic Concepts in the Middle School, 1-11. http://www.shastacoe.org/uploaded/SCMP2/Fall_Content_Day_2013/Fall_Cont ent_Day_2013_69/SCMP2_Winter_Content_Day_2014/SCMP2_Summer_Instit ute_2014/M-Algebraic_Thinking_Article_by_Kreigler.pdf. (Erişim tarihi: 21.12.2015).Köse, N.Y.& Tanışlı, D. (2011). İlköğretim matematik ders kitaplarında eşit işareti ve ilişkisel düşünme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 251-277.Tanışlı, D. &Köse Yavuzsoy, N. (2011). Lineer şekil örüntülerine İlişkin genelleme stratejileri: Görsel ve sayısal ipuçlarının etkisi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 184-198.Tanışlı, D. & Özdaş, A. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntüleri genellemede kullandıkları stratejiler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(3), 1453-1497.Tanışlı, D. & Köse, N. Y. (2013). Pre-service mathematic teachers’ knowledge of students about the algebraic concepts. Australian Journal of Teachar Education, 38(2), 1-18.Tanışlı, D. & Köse, N. Y. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genelleme Sürecindeki Bilişsel Yapıları: Bir Öğretim Deneyi. Eloktronik Sosyal Bilimler Dergisi ESOSDER, 12(44), 255-283.Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist M. M. ve Smith. N. L. (1998). Helping children learn mathematics. 5th ed-Boston: Allyn and Bacon.Van de Walle, J., Karp, K. ve Bay-Williams, J. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim.(S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal baskı, 2009). |