Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. NEJDET KARADAĞ |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu yoktur. |
Önerilen Dersler |
|
Okuma Listesi |
1. Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. (Üniteler 1 ve 2)2. Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. (Ünite 3)3. Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. (Üniteler 4 ve 5)4. Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. (Üniteler 6 ve 8)5. Hanne Foss Hansen. (2005). Choosing Evaluation Models: A Discussion on Evaluation Design. Evaluation, 11; 447.6. Kevin Oliver. Evaluation 101.File name: eval_basics7. Thompson, M. M. (2004). Evaluating online courses and programs. Journal of Computing in Higher Education. 15(2), 63-84.8. Handbook of distance education. Chapter 31: Quality and Its Measurement in Distance Education. 435-459. |
Değerlendirme |
1 Ara sınav (ödev) ve 1 Dönem sonu sınavı (Ödev) |
Staj & Uygulama |
|
Katalog İçeriği |
Temel Kavramlar; Ölçme, Değerlendirme, Testler, Değerlendirme türleri; Ölçme ve Değerlendirmede Etik; Ölçme Araçlarının Özellikleri: Geçerlik, Güvenirlik; Ölçme Araçlarını Geliştirme Süreci: Madde türleri, Madde analizi; Program Değerlendirme; Değerlendirme Modellerinin Seçimi; Uzaktan Eğitim Sistemlerinin ve Materyallerinin Değerlendirilmesi; Uzaktan Eğitimde Kalite ve Ölçümü; Açık Eğitim Kaynakları ve MOOC’ların Değerlendirilmesi. |