Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okulöncesi Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okul Öncesi Eğitim Programları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Okul Öncesi Eğitim Programları OKÖ231 V.YARIYIL 3+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZLEM MELEK ERBİL KAYA
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Aral, Neriman, Gülen Baran, Şenay Bulut ve Serap Çimen. (2000). Drama. İstanbul: YA-PA Yayınları.Arnas, Yaşare Aktaş. (2007). Fen ve Matematik Öğreniyorum. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Arnas, Yaşare Aktaş. (2005). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. 2. Baskı. Anakara: Nobel Kitabevi.Darıca, Nilüfer. (2004). Okulöncesi Eğitimcileri için Etkinlik Dünyası. Uygulama Kitabı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Darıca, Nilüfer. (2007). Çoklu Zekâ Kuramına Uygun Gelişimsel Etkinlikler. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Dere, Hale, Esra Ömeroğlu.(2001). Fen Doğa Matematik Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık,Girgin, Günseli ve Işık Gürşimşek. (2005). Oyunlarla Kavram Eğitimi Etkinlik Örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.Kandır, Adalet. (2002). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim Programlarının Hazırlanması. Ankara: Kök Yayıncılık.Oktay, Ayla, Tanju Gürkan, Rengin Zembat, Özgül Polat Unutkan. (2003). Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım?. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.Ömeroğlu, Esra, Adalet Kandır, Ayşe Turla.(2004). Günlük Planlar İçin Eğitim Durumu Örnekleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Ömeroğlu, Esra, Adalet Kandır, Özlem Ersoy (2004). Yıllık Plan Örnekleri ve Aile Katılımı Çalışmaları. Morpa Kültür Yayınları. Ömeroğlu, Esra, Özlem Ersoy, Fatma Tezel Şahin, Adalet Kandır, Ayşe Turla. (2003). Müziğin Okulöncesi Eğitimde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.Üstün, Elif. (2007). Okulöncesi Çocuklarının Okuma Yazma Becerilerinin Gelişimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Değerlendirme Değerlendirme ara sınav ve final sınavıyla yapılmaktadır.
Staj & Uygulama Derste sınıf içi uygulamalar yapılmaktadır.
Katalog İçeriği Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri