Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Karakter ve Değer Eğitimi Anabilim Dalı
  • Karakter ve Değer Eğitimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Karakter ve Değer Eğitiminde Araştırma Yöntem ve Teknikleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Karakter ve Değer Eğitiminde Araştırma Yöntem ve Teknikleri KDE501 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ERKAN DİNÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Altınkurt, Y. T., ve Yılmaz, K. T. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlerin mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 113.Arıkan, R. (2013). Araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.Aydagül, B. (2014). Eğitimde yeni bir paradigma tartışması için bazı başlıklar. Mutlu Dinçer (Ed.) Yeni paradigma içinde (s. 191-212). İstanbul: Optimist Yayım, Dağıtım.Aydın, İ. (2015). Eğitim ve öğretimde etik (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Aydın, İ. (2016). Akademik Etik. Ankara: Pegem Akademi.Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.Creswell, J.W. (2014). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. (4th edition). Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Merrill Prentice Hall.Erdem, A. R. (2012). Bilim insanı yetiştirmede etik eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1), 25-32.İskit, A. B. (2005). Etik kurulların oluşumu, gelişimi ve işlevleri. Hacettepe Tıp Dergisi, 36, 129-134.Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi, 24.Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.Kurt, A.A. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Merriam S. B. (2013). Qualitative research a quide to design and ımplementation. Turan S. (Çeviri Editörü), Ankara: Nobel yayıncılık.Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd edition). Thousand Oaks, California: SAGE Publications.Patton, M.Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. (3rd edition). Thousand Oaks, California: Sage Publications.Uçak, N. Ö. ve Birinci, H. G. (2008). Bilimsel etik ve intihal. Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 187-204.Ünal, M., Toprak, M., ve Başpınar, V. (2012). Bilim etiğine aykırı davranışlar ve yaptırımlar: sosyal ve beşeri bilimler için bir çerçeve önerisi. Amme İdaresi Dergisi, 45(3), 1-27.Ünal, Y. ve Uçak, N. Ö. (2017). Farklı eğitim ve kültürlerdeki üniversite öğrencilerinin intihal ve kopyaya ilişkin görüş ve davranışları. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 34(1), 177-194.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Değerlendirme 1. Ara Sınav 1. Final Sınav
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Bilimin İşlevleri ve Temel Nitelikleri; Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırmanın Temel Özellikleri; Bilimsel Araştırma Süreciyle İlgili Etik Kurallar; Bilimsel Araştırma Türleri: Nicel, Nitel ve Karma araştırmalar ve özellikleri; Karakter ve Değer Eğitiminde Bilimsel Araştırma Süreci; Problem: Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıklar, Kısaltmalar; Yöntem: Araştırma modeli, Evren ve örneklem/katılımcılar, Veriler ve toplanması, Verilerin analizi; Bulgular ve Yorumlar; Sonuç, Tartışma ve Öneriler; Rapor Hazırlama: Aktarmalar, Kaynak gösterme ve kaynakça oluşturma.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri