Okuma Listesi |
Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47. Biggs, J. (2001). Enhancing learning: a matter of style or approach. R. J. Sternberg & L. F. Zang (Ed.), Perspectives on thinking, learning and cognitive styles (ss. 73-102). Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates. Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.Butler, K. A.(1987a). Learning and teaching styles- In theory and practice-. Columbia: The Learner’s Dimension. Butler, K. A.(1987b). Learning styles –Personal exploration and practical applications-. Columbia: The Learner’s Dimension. Coffield, F., Moseley, D., Hall, E. & Ecclestone, K. (2004). “Should we be using learning styles? What research has to say to practice.” The Learning and Skills Research Centre. http://www.lsda.org.uk/files/PDF/1540.pdf web adresinden 14.03.2006 tarihinde edinilmiştir. Cornet, C.E. (1983). What you should know about teaching and learning styles, Phi Delta Kappan.:Fastback 191. (ERIC No: ED228235)Çağıltay, N. E. & Tokdemir, G. (2004) . Mühendislik eğitiminde öğrenme stillerinin rolü. I. Ulusal Mühendislik Kongresi. Eski Foça, İzmir. http://www.eng.boun.edu.tr/engtr/UMK/bildiriler/e1.doc web adresinden 27.03.2006 tarihinde edinilmiştir. Dunn, R & Dunn, K. (1992). Teaching elemantary students through their individual learning styles: Practical approach for grades 3-6. Massachusetts: Allyn And Bacon.Ekici, G. (2002). Gregorc öğrenme stili ölçeği. Eğitim ve Bilim. 27(123), 42- 47. Erden, M. & Akman, Y. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara:ArkadaşYayınları.Felder, R. M. & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94 (1), 57 –72. Gagne, R. M. (1988)Principles of instructional design. Chicago: Halt, Rinehart and Winston.Güven, Meral (2007). “Özel okullarda ve ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (27 – 28 –29 Nisan 2007) Bildiriler. Ankara: Nobel Yayın –Dağıtım, ss. 485 – 492.Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Güven, M. & Kürüm, D. (2006). Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1): 75 -89Jonnassen, H. D. & Grobowski, B. L. (1993). Handbook of individual differences, learning and instruction . USA: Lawrance Erlbaum Associates. Jung, C. G. (1977). Psychological types. New Jersey: Princeton University Press. Kılıç, E. (2002). The effect of the dominant learning style on learning activities prefence and academic achievement. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1), 2 -15. Kolb, D. , Boyatzis, R. E. & Mainemelis, C. (2001). Experiental learning theory: Previous research and new directions. R. J. Sternberg & L. F. Zang (Ed.), Perspectives on thinking, learning and cognitive styles (ss. 227 -248). Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates. Kolb, D. (1984). Experiental learning –Experience as the source of learning and development-. New Jersey: Prentice Hall. Mayer, R. E. (1988). Learnin strategies: An overview, Learning and Study Straregies. Ed: Claire E. Weinstein, E. T. Goetz ve P. E. Alexander. New York: Academic Press. McCarthy, B. (1987). The 4MAT system: Teaching to learning styles with right/left mode techniques. Excel: Inc., Barrington .McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT system to bring learning styles to schools, Educational Leadership, 48(2), 31 -37.Özden, Y. (1998). Öğrenme ve öğretme. İkinci basım. Ankara: PEGEM Yayınları. Özer, B. (2002). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1,1:17-32. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim bilimlerinde yenilikler (ss. 146 -164). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Riding, R. & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies-Understanding style differences in learning and behaviour-. London: David Fulton Publishers. Saban, A. (2000). Öğrenme öğretme süreci –Yeni teori ve yaklaşımlar-. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sternberg, R. (1994). Allowing for styles of thinking. Educational Leadership. 52 (3), 36-41. Torres, R. M. & Cano J. (1995). Learning style: A factor to critical thinking?. Journal of Agricultural Education. 36 (4): 55-62. [On-line] http://ssu.missouri.edu/ssu/AGED/naerm/s-g-3.htm. web adresinden 02.03.2004 tarihinde edinilmiştir.Weinstein, C. E. ve Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. Handbook of Research on Teaching. Ed. M .C.Wittck. New York: Macmillan Company, ss. 315 –327.Woolfolk, A. (1998). Educational psychology. Neeadham Heights, :Allyn and Bacon. |