Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretme ve Öğrenme Stratejileri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Öğretme ve Öğrenme Stratejileri EPÖ614 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. MERAL GÜVEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler yok
Okuma Listesi Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47. Biggs, J. (2001). Enhancing learning: a matter of style or approach. R. J. Sternberg & L. F. Zang (Ed.), Perspectives on thinking, learning and cognitive styles (ss. 73-102). Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates. Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.Butler, K. A.(1987a). Learning and teaching styles- In theory and practice-. Columbia: The Learner’s Dimension. Butler, K. A.(1987b). Learning styles –Personal exploration and practical applications-. Columbia: The Learner’s Dimension. Coffield, F., Moseley, D., Hall, E. & Ecclestone, K. (2004). “Should we be using learning styles? What research has to say to practice.” The Learning and Skills Research Centre. http://www.lsda.org.uk/files/PDF/1540.pdf web adresinden 14.03.2006 tarihinde edinilmiştir. Cornet, C.E. (1983). What you should know about teaching and learning styles, Phi Delta Kappan.:Fastback 191. (ERIC No: ED228235)Çağıltay, N. E. & Tokdemir, G. (2004) . Mühendislik eğitiminde öğrenme stillerinin rolü. I. Ulusal Mühendislik Kongresi. Eski Foça, İzmir. http://www.eng.boun.edu.tr/engtr/UMK/bildiriler/e1.doc web adresinden 27.03.2006 tarihinde edinilmiştir. Dunn, R & Dunn, K. (1992). Teaching elemantary students through their individual learning styles: Practical approach for grades 3-6. Massachusetts: Allyn And Bacon.Ekici, G. (2002). Gregorc öğrenme stili ölçeği. Eğitim ve Bilim. 27(123), 42- 47. Erden, M. & Akman, Y. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara:ArkadaşYayınları.Felder, R. M. & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94 (1), 57 –72. Gagne, R. M. (1988)Principles of instructional design. Chicago: Halt, Rinehart and Winston.Güven, Meral (2007). “Özel okullarda ve ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (27 – 28 –29 Nisan 2007) Bildiriler. Ankara: Nobel Yayın –Dağıtım, ss. 485 – 492.Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Güven, M. & Kürüm, D. (2006). Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1): 75 -89Jonnassen, H. D. & Grobowski, B. L. (1993). Handbook of individual differences, learning and instruction . USA: Lawrance Erlbaum Associates. Jung, C. G. (1977). Psychological types. New Jersey: Princeton University Press. Kılıç, E. (2002). The effect of the dominant learning style on learning activities prefence and academic achievement. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1), 2 -15. Kolb, D. , Boyatzis, R. E. & Mainemelis, C. (2001). Experiental learning theory: Previous research and new directions. R. J. Sternberg & L. F. Zang (Ed.), Perspectives on thinking, learning and cognitive styles (ss. 227 -248). Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates. Kolb, D. (1984). Experiental learning –Experience as the source of learning and development-. New Jersey: Prentice Hall. Mayer, R. E. (1988). Learnin strategies: An overview, Learning and Study Straregies. Ed: Claire E. Weinstein, E. T. Goetz ve P. E. Alexander. New York: Academic Press. McCarthy, B. (1987). The 4MAT system: Teaching to learning styles with right/left mode techniques. Excel: Inc., Barrington .McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT system to bring learning styles to schools, Educational Leadership, 48(2), 31 -37.Özden, Y. (1998). Öğrenme ve öğretme. İkinci basım. Ankara: PEGEM Yayınları. Özer, B. (2002). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1,1:17-32. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim bilimlerinde yenilikler (ss. 146 -164). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Riding, R. & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies-Understanding style differences in learning and behaviour-. London: David Fulton Publishers. Saban, A. (2000). Öğrenme öğretme süreci –Yeni teori ve yaklaşımlar-. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sternberg, R. (1994). Allowing for styles of thinking. Educational Leadership. 52 (3), 36-41. Torres, R. M. & Cano J. (1995). Learning style: A factor to critical thinking?. Journal of Agricultural Education. 36 (4): 55-62. [On-line] http://ssu.missouri.edu/ssu/AGED/naerm/s-g-3.htm. web adresinden 02.03.2004 tarihinde edinilmiştir.Weinstein, C. E. ve Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. Handbook of Research on Teaching. Ed. M .C.Wittck. New York: Macmillan Company, ss. 315 –327.Woolfolk, A. (1998). Educational psychology. Neeadham Heights, :Allyn and Bacon.
Değerlendirme Bu derste değerlendirme bir ara sınav, bir final ve ödev biçiminde yapılacaktır. Ödevler öğrencilerin araştırma çalışmaları ile ilgili olacaktır.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri