Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitimde Yeni Yönelimler
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitimde Yeni Yönelimler EPÖ624 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ İNCİ ZEYNEP ÖZONAY BÖCÜK
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulları ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler yok
Okuma Listesi Arends, R. I. (1998). Learning to Teach. Boston:Mc Graw Hill Com.Bainer, P. L., & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill. Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Making connections teaching and the human brain (Çev., Gülten Ülgen). Ankara: Nobel. Demirel, Ö. (Ed.) (2019). Eğitimde yeni yönelimler (7. Baskı. Ankara: PegemA Yayınları. DePorter, B. (1993). Quantum learning. London: Piatkus. Gunter, M. A. (1999) Instruction: A Models Approach. Boston: Allyn and Bacon.Jensen, E. (2000). Brain-based Learning: A reality check. Educational Leadership, Special Topic, 76-80. Judkins, R. (2017). The art of creative thinking (çev. Sevinç Seyla Tezcan). İstanbul: Pegasus Yayınları. Marlove, B. A., & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Marzano, R. J., Pickering, D. J., & Pollock, J. E. (2001). Classroom instruction that works: Research-based strategies for increasing student achievement. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Saban, A. (2000). Öğrenme, öğretme süreci: Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul düşünen sınıflar. İstanbul. Şahinel, S. (2002). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegema yayıncılık. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Değerlendirme Bu derste değerlendirme bir ara sınav, bir final ve ödev biçiminde yapılacaktır. Ödevler öğrencilerin araştırma çalışmaları ile ilgili olacaktır.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Yapılandırmacılık; Yansıtıcı, Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme; Yaşam Boyu Öğrenme; Öğrenmeyi Öğrenme; Proje Tabanlı Öğrenme; Argümasyon Temelli Öğrenme; Araştırma Temelli Öğrenme; Ters Yüz Sınıf Modeli; Okul Dışı Öğrenme; Otantik Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme; Kuantum Öğrenme; Türkiye’deki Yeni Uygulamalara Dönük Araştırmaların İncelenmesi; Dünyadaki Yeni Uygulamalara Dönük Araştırmaların İncelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri