Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Sınıf Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sanat Eğitiminde Yeni Yönelimler
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sanat Eğitiminde Yeni Yönelimler SAN504 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. BURÇİN TÜRKCAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Akın, N. O. (2006). İlköğretim görsel sanatlar eğitiminde estetik öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Anderson, T. (2004). Why and how we make art, with implications for art education. Arts Education Policy Review, 105(5), 31-38.Artut, K. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002. Barnard, M. (2002). Sanat, tasarım ve görsel kültür. (Çev.: Korkmaz, G.). Ankara: Ütopya Yayınevi.Çakır İlhan, A. (2007). Okulöncesinde sanatlar eğitimi ve drama. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. (ss.245-260). Öztürk, A. (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.Çakır İlhan, A. (1999). İlköğretimde değişen yapı ve sanat eğitimi. III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu-Bildiriler. (ss.346-351). (23-24 Ekim 1999). Tarsus: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kocaoluk Basım ve Yayınevi.Gençaydın, Z. (1993). Sanat Eğitimi. (Editör: Süleyman Eripek). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Duman, G. Ç. (2006). Çocuğun zihinsel gelişimi ile sanatsal gelişimi arasındaki ilgi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Efland, A. D. (2005). Problems confronting visual culture. Art Education, 4(21), 35-40.Eldering, L. (1996). Multiculturalism and multicultural educatin in an international perspective. Anthropology&Education; Quarterly, 27(3), 315-330.Erinç, S. M. (2004). Sanatın boyutları. Ankara: Ütopya Yayınevi.Gardner, H. (1999). Çoklu zekâ-görüşme ve makaleler. İstanbul: Enka Okulları Yayınları.Gökay (Yılmaz), M. (1998). Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yöntemine Göre İlköğretim 2. Basamağında Sanat Eleştirisinin Uygulanması ve Sonuçları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.İşler, A. (2003). Okulöncesinde disipline dayalı sanat eğitiminin uygulanabilirliğinin kuramsal temelleri ve çocuk gelişimi açısından önemi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8; 35-54. Keifer-Boyd, K., Amburgy, P. ve Knight, W. (2003). Three approaches to teaching visual culture in K-12 school contexts. Art Education, 37(2), 44-51.Kırışoğlu, O. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim –Görmek, Öğrenmek, Yaratmak-. İkinci Basım. Ankara: Pegem Yayıncılık.Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.Kumar, K. (1999). Sanayi sonrası toplumdan postmodern topluma çağdaş dünyanın yeni kuramları. Ankara: Dost Kitabevi.Kurtuluş, Y. (2001). Sanat eğitiminde işbirlikli öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 201-205.Leppert, R. (2002). Sanatta anlamın görüntüsü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Lyotard, J. F. (1990). Postmodern toplum. (Çev.: Çiğdem, A.). İstanbul: Ara Yayıncılık.McRobbie, A. (1999). Postmodernizm ve popüler kültür. (Çev.: Özdek, A.). İstanbul: Sarmal Yayınevi.Mayer, S. ve Sutton, K. (1996). Personality an integrative approach. New Jersey: Prentice Hall.Milbrant, H. K. (1998). Postmodernism in art education: Content for life. Art Education, 51(6), 47-53.Mirzoeff, N. (1998). What is the visual culture? Visaul culture reader. (ss.3-14). Mirzoeff, N. (Ed.). London and New York: Routledge.Mitchell, W. J. T. (1995). What is visual culture? Meaning in the visual arts: Views from the outside. Lavin, I. (Ed.). Princeton: Institute for Advanced Study. Olson, J. L. (2003). Children at the centered of art education. Art Education, 56(4), 43-52.Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.Parsa, A. F. (2007). İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi. Fotografya Dergisi, 19, 1-10. Rogoff, I. (1998). Studying visual culture. Visaul Culture Reader. (ss.14-26). Mirzoeff, N. (Ed.). London and New York: Routledge.Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci -yeni teori ve yaklaşımlar-. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Sabol, R. F. (2000). Studying art history trough the multicultural education looking-glass. Art Education, 55(3), 12-17. San, İ. (1985). Sanat ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. San, İ. (1982). “Kültür aktarımı ve çağdaş kültür sorunu içinde sanat eğitiminin yeri”, I. Milli Kültür Şurasında sunulan bildiri, (23-27 Ekim 1982), Ankara.Saybaşılı, N. (2007). Görsel kültüre giriş. Toplumbilim Dergisi-Görsel Kültür Özel Sayısı-, 22.Slavin, R. (1980). Cooperative Learning. Review of Educational Research, 50(2), 315-342.Smith, P. (2005). Kültürel kuram. İstanbul: Babil Yayınları.Sözen, M. ve Tanyeli, U. (1994). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.Stuhr, P. L. (1994). Multicultural art education and social recontruction. Studies in Art Education, 35(3), 171-178.Şişman, M. (1996). Postmodernizm tartışmaları ve örgüt kuramındaki yansımaları. Eğitim Yönetimi Dergisi, 3, 451-464.Tezcan, M. (2002). Postmodern ve küresel toplumda eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık. Ulbricht, J. (1998). Interdisciplinaly Art Education Reeonsidered. Art Education, 51(4), 13-17.Walling, D. R. (2005). Rethinking visual arts education. htpp://ehostvgw10.epnet.com/fulltext.asp?resultSetld adresinden 15. 04. 2005 tarihinde alınmıştır.Yavuz, K. E. (2001). Eğitim ve öğretimde çoklu zekâ teorisi ve uygulamaları. Ankara: Özel Ceceli Okulları Yayınları.Yavuzer, H. (1997). Resimleriyle Çocuk “Resimleriyle Çocuğu Tanıma”. Altıncı Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.Yılmaz, M. (2007). Görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi 15(2), 747-756.Zimmerman, E. (2009). Reconceptualizing the role of creativity in art education theory and practice. Studies in Art Education, 50 (4), 382-399.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi; 1 ara sınav, 1 final sınavı ve 1 ödevden oluşmaktadır. Ara sınav ve final sınavı klasik sınav biçiminde yapılır.
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Sanat Eğitiminin Tanımı ve Kapsamı; Sanat Eğitimine İlişkin Temel Kavramlar; Tarihsel Süreç İçinde Sanat Eğitimi Yaklaşımları; Sanat Eğitiminde Kullanılan Kuram ve Yaklaşımlar; Disiplin Temelli Sanat Eğitimi Yaklaşımı, Sanat Tarihi, Sanat Eleştirisi, Estetik, Sanatsal Uygulamalar; Sanat Eğitiminde Yeni Yönelimler, Postmodernizm ve Sanat Eğitimi, Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi, Görsel Kültürün Tanımı ve Kapsamı, Görsel Kültürün Kuramsal Temelleri, Görsel Kültür Çalışmaları; Çok Kültürlülük ve Sanat Eğitimi; Disiplinlerarası Sanat Eğitimi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri