Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizmde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizmde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar ZEÖ608 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ELİF TEKİN İFTAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Ala’i Rosales, S., & Zeug, N. (2010). Three important things to consider when strating intervention for a child diagnosed with autısm. Percspectives, 54-55. Cook, B. G., & Odom, S. L. (2013). Evidence-based practices and implementation science in special education. Exceptional Children, 79, 135-144.Horner, R. H., Carr, E. G., Halle, J., McGee, G., Odom, S., & Wolery, M. (2005). The use of single-subject research to identify evidence-based practice in special education. Exceptional Children, 71, 165–179.Reichow ve diğ.,-Bölüm 2Hume, K., Boyd, B. A., Hamm, J. V., & Kucharczyk, S. (2015). Supporting independence in adolescents on the autism spectrum. Remedial and Special Education, 35(2) 102–113. doi: 10.1177/0741932513514617Liberati A, Altman, D. G., Tetzlaff, J., Mulrow C, Gøtzsche P. C., vd. (2009). The PRISMA statement for reporting systematic reviews and meta-analyses of studies that evaluate health care interventions: explanation and elaboration. PLoS Med 6(7): e1000100. doi:10.1371/journal.pmed.1000100Marder, T., & deBettencourt, L. U. (2015). Teaching students with ASD using evidence-based practices: Why is training critical now? Teacher Education and Special Education, 38(1) 5–12. Doi:10.1177/0888406414565838Mayton, M. R., Wheeler, J. J., Menendez, A. L., & Zhang, J. (2010). An analysis of evidence-based practices in the education and treatment of learners withautism spectrum disorders. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 45(4) 539-551.Taylor, B. A., & Fisher, J. (2010). Three important things to consider whne strating intervention for a child diagnosed with autısm. Percspectives, 52-53. Taylor, C. J., Spriggs, A. D., Autl, M. J., Flanagan, S., & Sartini, E. C. (2017). A systematic review of weighted vests with individuals with autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 37, 49-60.Tekin-Iftar, E., Collins, B. C., Spooner, F., & Olcay-Gul, S. (2017). Coaching teachers to use a simultaneous prompting procedure to teach core content to students with autism. Teacher Education and Special Education, 40, 225-245.Tekin-İftar, E. (2019). Özel eğitimde bilimsel-dayanaklı uygulamalar: Tarihçe, tanım ve öneriler. Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi, 1(1), 15-20.Weis , M. J. & Zane, T. (2010). Three important things to consider whne strating intervention for a child diagnosed with autısm. Percspectives, 52-53.West ve diğ., (2013). Three important things to consider whne strating intervention for a child diagnosed with autısm. Percspectives, 58-60.WWC-ASD protocol: https://ies.ed.gov/ncee/wwc/Document/254
Değerlendirme I Ara sınav:Klasik I ödev: Öneri teslimi 1 Final: Klasik
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Otizm Spektrum Bozukluğu: Tanım, tarihçe ve özellikler; Bilimsel-dayanaklı Uygulamalar Geliştirme ve Uygulamada Benimsenen Ölçütler; Davranış Arttırma ve Azaltmaya Yönelik Bilimsel-dayanaklı Uygulamalar; İletişim Becerileri Kazandırmaya Yönelik Bilimsel-dayanaklı Uygulamalar; Sosyal Farkındalık ve Sosyal Beceriler İçin Bilimsel-dayanaklı Uygulamalar; Diyetler, Destekleyici ve Alternatif Terapiler; Duyuşsal Bozuklukları Gidermeye Yönelik Uygulamalar; Bilimsel-dayanaklı Uygulamaların Başarısında Uyumsal Davranışların Rolü; Bilimsel-dayanaklı Uygulamaların Uygulanması; Bilimsel-dayanaklı Uygulamaların Okullarda Uygulanması; Bilimsel-dayanaklı Uygulamalar: Neredeyiz?

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri