Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları MTE532 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ OSMAN BAĞDAT
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin herhangi bir ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili olarak önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Doyle, W. (1988). Work in mathematics classes: The context of students' thinking during instruction. Educational Psychologist, 23 (2), 167-180.Henningsen, M. and Stein, M. K. (1997). Mathematical tasks and student cognition: Classroom-based factors that support and inhibit high-level mathematical thinking and reasoning. Journal for Research in Mathematics Education, 28 (5), 524-549.Hiebert, J. and Wearne, D. (1993). Instructional tasks, classroom discourse, and students’ learning in second-grade arithmetic. American Educational Research Journal, 30 (2), 393-425.Özmantar, M. F. ve Bingölbali, E. (2014). Etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Editörler), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri içinde (s. 313-348). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Smith, M. and Stein, M. K. (2011). 5 Practices for Orchestrating Productive Mathematics Discussions. National Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502.Stein, M. K., Grover, B. W. and Henningsen, M. (1996). Building student capacity for mathematical thinking and reasoning: An analysis of mathematical tasks used in reform classrooms. American Educational Research Journal, 33 (2), 455-488.Stein, M. K., Smith, M. S., Henningsen, M. A. and Silver, E. A. (2000). Implementing standards-based mathematics instruction: A casebook for professional development. New York: Teachers Collegge Press, Reston, VA: Author.
Değerlendirme Değerlendirme yöntemi; ara sınav kapsamında makale inceleme, etkinlik analizi ve etkinlik geliştirme, final ödevi kapsamında bir araştırma yapılarak sınıfta incelenecektir.
Staj & Uygulama Bu ders kapsamında staj uygulaması yoktur.
Katalog İçeriği Etkinlik ve Görev Nedir?; Etkinliklerin Teorik ve Felsefi Temelleri; Etkinliklerin Matematik Öğretiminde Tarihsel Gelişimi; Matematiksel Etkinliklerin Ortak Özellikleri; Matematiksel Etkinliklerin Tasarım İlkeleri; Etkinliklerin Bilişsel İstem Düzeyi; Etkinliklerin Sınıf İçerisinde Uygulanması; Etkinlik Temelli Öğretimde Öğrencilerin Düşüncelerinin Değerlendirilmesi; Matematik Okuryazarlığına Dayalı Etkinlikler; Matematiksel Modellemeye Dayalı Etkinlikler; Matematik Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı Etkinlikler; Matematik Eğitiminde İspat Etkinlikleri; Matematiksel Etkinliklerde Öğrencilere Eşit Fırsatlar Sunulması.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri