1 |
Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
2 |
Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma yöntem bilgilerine sahiptir. |
3 |
Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
4 |
Matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
5 |
Alan ilişkin bilgileri kullanarak karşılaşılan sorunları gözlemleyip tanımlar |
6 |
Matematik eğitimindeki sorunlara çözüm önerileri getirir. |
7 |
Matematik eğitimi alanında karşılaşılan bir sorunun çözümü için, bağımsız olarak, bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular, elde edilen verileri analiz edip sonuçlarını değerlendirir. |
8 |
Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
9 |
Matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
10 |
Alan bilgisini eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir. |
11 |
Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. |
12 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yaralanır. |
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
14 |
Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir. |
15 |
Matematik eğitimi ve disiplinlerarası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür. |
16 |
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur. |
17 |
Matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır. |
18 |
Matematik eğitimi alanında edindiği bilgileri, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
19 |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarını analiz eder. |
20 |
Matematik eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
21 |
Matematiksel düşünür ve matematik dilinde düşüncelerini ifade eder. |