Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
# Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1 Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma yöntem bilgilerine sahiptir.
3 Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
4 Matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
5 Alan ilişkin bilgileri kullanarak karşılaşılan sorunları gözlemleyip tanımlar
6 Matematik eğitimindeki sorunlara çözüm önerileri getirir.
7 Matematik eğitimi alanında karşılaşılan bir sorunun çözümü için, bağımsız olarak, bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular, elde edilen verileri analiz edip sonuçlarını değerlendirir.
8 Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
9 Matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
10 Alan bilgisini eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir.
11 Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yaralanır.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
14 Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
15 Matematik eğitimi ve disiplinlerarası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.
16 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur.
17 Matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır.
18 Matematik eğitimi alanında edindiği bilgileri, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
19 Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarını analiz eder.
20 Matematik eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
21 Matematiksel düşünür ve matematik dilinde düşüncelerini ifade eder.
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri