Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Tenkitli Metin Neşri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Tenkitli Metin Neşri TDE616 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. MUHSİN MACİT
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi Andrews, Walter G. (2015). “Osmanlı metin çalışmaları: geçmişe meydan okuma, geleceği tasarlama”. çev. Veysel Öztürk. Eski metinlere yeni bağlamlar: Osmanlı edebiyatı çalışmalarında yeni yönelimler”. haz. Hatice Aynur vd. İstanbul: Klasik Yay. 36-58.Ateş, Ahmet (1942). “Metin Tenkidi Hakkında”. Türkiyat Mecmuası. VII: 253-267.Aynur, Hatice vd. (2017). Metin neşri: problemler, tespitler, öneriler. İstanbul: Klasik Yay.İhsanoğlu, Ekmeleddin-Hatice Aynur (2003). “Yazmadan Basmaya Geçiş: Osmanlı Basma Kitap Geleneğinin Doğuşu (1729-1848)”. Osmanlı Araştırmaları (The Journal of Ottoman Studies) XXII: 219-255.Karavelioğlu, Murat A. (2010). “İbnülemin’in Divan Neşirleri”. Divan Edebiyatı Araştırmaları Dergisi 4: 27-58.Kavakçı, Yusuf Ziya (1976). İslâm Araştırmalarında Usûl. Ankara: T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı Yay.Polat, Salahattin (2010). Metin Tenkidi. Marmara Üniversitesi İFAV Yay.Tulum, Mertol (2000). Tarihî Metin Çalışmalarında Usûl . İstanbul: Deniz Kitabevi.Witkam, Jan Just (2011). “Stemma (Soy Ağacı) Şeması Oluşturmak: Kurgu mu Gerçek mi?”. Tenkitli Metin Neşrinde Soy-ağacı Yaklaşımı. çev. Murteza Bedir. İstanbul: Küre Yay. Witkam, Jan Just (2017). “Filolog taşı: stemmayı aramaya devam etmek”. çev. Abdullah Uğur. Metin neşri: problemler, tespitler, öneriler. haz. Hatice Aynur vd. İstanbul: Klasik Yay. 366-407.
Değerlendirme 1 Ara Sınav (klasik), 1 Ödev, 1 Final (klasik)
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Metin nedir? Metin kavramının tanımı ve metin türleri, edebî metinler ve üretim süreçleri. Yazma eser üretimi: Kâğıt, mürekkep, cilt, tezhip, minyatür sanatlarının tarihsel gelişimi. Yazma eser üretiminde patronaj (hamilik) geleneğinin yeri: Patro, şair ve müstensih (kâtip) arasındaki ilişkiler. Yazma eserlerin kopya (istinsah) ve çoğaltılma biçimleri. Nüsha tespiti ve tavsifi. Metin tenkidi ve yöntemleri: soyağacı/şema yöntemi, gruplandırma yöntemi, mekanik/analitik/istatiksel yöntemler, kopya metin yöntemi, en iyi metin yöntemi, metnin bütün varyantlarının bir arada ve karşılaştırılabilecek şekilde neşri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri