Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Uygulamalı Davranış Analizinde Tek Denekli Araştırmalar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Uygulamalı Davranış Analizinde Tek Denekli Araştırmalar OTZ502 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ELİF TEKİN İFTAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Buggy ve diğ., 2009: Focus on Autism adn Other Developmental Disabilities. DOI: 10.1177/1088357609344430.Guttam ve diğ., 2010: Occup. Ther. Int. 17, 188–197Leaf ve diğ., 2010: Journal of Applied Behavior Analysis, 43, 215-228.Mancil ve diğ., 2009: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities. DOI: 10.1177/1088357609347324Odluyurt ve diğ., 2011: Topics in early Childhood Special Education. DOI: 10.1177/0271121410394208Tekin-Iftar ve Birkan 2008: Journal of Special Education. DOI: 10.1177/0022466908325219Tekin-Iftar ve diğ., 2011: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11, 363-381Tekin-Iftar, 2008. Education and Training in Developmental Disabilities, 43, 249-265Tood ve Reid, 2006: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 21,3 167-176
Değerlendirme I Ara sınav:Klasik I ödev: Öneri teslimi 1 Final: Klasik
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Araştırma Nedir?: Araştırma davranışı ile öğretim davranışı arasındaki benzerlikler ve farklılıklar; Uygulamalı davranış analizi ilkeleri; Etik araştırma davranışları; Ölçme ve Değerlendirme: Etkililik ve verimlilik nedir?; Sosyal ve Eğitsel Geçerlik Nedir?: Davranışların ölçümü; Güvenirlik; Verilerin Grafiksel Analizi; Tek-Denekli Araştırmaların Özellikleri: AB modelleri, Tersine çevirme modeli; Çoklu Başlama Modelleri; Çoklu Yoklama Modelleri; ABC Modeli; Dönüşümlü Uygulamalar Modeli; Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli; Paralel Uygulamalar Modeli; Araştırma Önerisi, Araştırma Raporu Yazımı

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri