Okuma Listesi |
Aktan, M. C. (2018). Türkiye'de okul sosyal hizmetinin yapılandırılması: gereksinmeler, sorunlar ve çözüm önerileri. Gece Kitaplığı.Duman, N. Okullarda Çete Gruplarındaki Gençlerin Özellikleri Ve Bu Gruplara İlişkin Yapılabilecek Müdahaleler. Ders NotlarıDupper, D. R. School Social Work: Skills&Interventions; for Effective Practice. John Wiley&Sons;, Inc. USA, 2003.Dupper, D. (2013). Okul sosyal hizmeti: etkin uygulamalar için beceri ve müdahaleler (Y. Özkan ve EG Çiftçi, Çev.). İstanbul: Kapital Yayıncılık.Kılıççı, Y., Okulda Ruh Sağlığı, Ankara, Şafak Matbaacılık, 1992.Gencer, T. E. (2017). Sosyal Çalışma-Eğitim Bilimi İlişkisi ve Okul Sosyal Hizmeti Üzerine Bir Değerlendirme. (Ed. T. E. Gencer & İ. Cılga). Sosyal Hizmeti Yeniden Düşünmek. Ankara: NİKA Yayınevi, 1. Baskı, 55, 81-118, ISBN: 978-605-9386-19-7, Türkçe.Gencer, T. E. (2017). Göç ve Eğitim İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme: Suriyeli Çocukların Eğitim Gereksinimi ve Okullaşma Süreçlerinde Karşılaştıkları Güçlükler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54), 838-851, ISSN: 1307-9581.Karataş, K., Gencer, T. E., Çalış, N., Ege, A. (2016). Öğrenci Sorunlarının Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi, Okul Sosyal Hizmeti Özel Sayısı, (Editör: Gonca Polat) Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını, 70-80.Kurtz P. D. Richard Bart P."Parent Involvement: Cornerstone of School Social Work Practice". Social Work. Sep. 1989.34.5;Proquest Social Science Journals.Openshaw, L. Social Work in Schools. Principles and Practice. The Guilford Press, 2008.Ozbesler, C., Duyan, V. Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim, 2009, Cilt 34, Sayı 154.Özkan, Y., & Kılıç, E. (2014). Çocuk Ve Aile Odaklı Sorunların Çözümünde Okul Sosyal Hizmet Uzmanlarının Önemi: Uzmanların Çocuk Ve Ailelerle Çalışmada Sahip Oldukları Beceriler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 183(183), 397-412.Özkan, Y., & Selcik, O. (2016). Klinik Çalışmadan Sosyal Politikaya: Okul Sosyal Hizmet Uzmanlarının Rolleri Ve Sorumlulukları. Journal Of International Social Research, 9(46).Rose, S.R., Group Work with Children and Adolescent: Prevention and Intervention in School and Community Systems,Thousand Oaks, California, Sage Publications, 1998. |
Katalog İçeriği |
Okul Sosyal Hizmetinin Genel Çerçevesi: Tanımı, Kapsamı ve Eğitim-Öğretim Süreçleri ile İlişkisi, Dünyada ve Türkiye’de Okul Sosyal Hizmetinin Tarihsel Gelişimi, Mevcut Durum, Okulda Çalışılan Müracaatçı Sistemleri ve Psiko-Sosyal Özellikleri; Sosyal Hizmet Uzmanlarının Okullardaki Rol ve Fonksiyonları, Okul Sosyal Hizmeti Uygulamasında Yaklaşım ve Model Örnekleri, ABD Örneği, Okul Sosyal Hizmeti Mesleki Çerçeve Raporu: Türkiye Örneği, Okullarda Karşılaşılan Psiko-Sosyal Sorunlar: Öğrenci Sorunlarının Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi, Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması, Eğitim Ortamlarında Sosyal Hizmet Müdahalesi. |