Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. ERDOĞAN KAYA |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
|
Önerilen Dersler |
Sosyal Bilgilerin Temelleri, Sosyal Bilgilerde İnceleme Konuları |
Okuma Listesi |
Dewey, J. (1998). Experience and Education. Kappa Delta Pi.Drake, S., Burns, R. (2004). Meeting Standards Through Integrated CurriculumErickson, H. Lynn. (1998). Concept-Based Curriculum and Instruction Teaching Beyond the Facts. California: Corwin Press. Inc. A Sage Publications. Fogarty, R. (1991). Ten Ways to Integrate Curriculum, Educational Leadership, 49(2), ss.61-65.Hesapçıoğlu, Muhsin. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Eğitim Programları ve Öğretim. 7. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara.Jacobss, H.H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.Loepp, F. (1999). Desens of Curriculum Integration. Journal of Technology Studies, Bölüm: 25, Sayı: 2, ss: 21-25Lemlech, Johanna Kasın. (2010). Curriculum and Instrucyional Methods for the Elementary and Middle School. 7th ed. Boston: Allyn and Bacon.Marian, L. Martinello ve Gillian E. Cook. (2000). İnterdisciplinary inquiry in teaching and learning. 2nd ed. New Jersey: Merrill Prentice Hall.McNeil John D. (2003). Curriculum: The Teacher’s Initative. 3rd ed. New Jersey: Merrill Prentice Hall.Michaelis John U. ve Garcia, Jesus. (1996). Socaial Studies for Children. 11.ed. Boston: Allyn and Bacon. |
Değerlendirme |
Performans |
Staj & Uygulama |
|
Katalog İçeriği |
Dönem Planı Çerçevesinin Çizilmesi, Alan Yazın Taraması, Sosyal Bilgiler Anlayışı, Çalışma Alanı, Sosyal Bilgilerde Çağdaş Eğilimler, Sosyokültürel Sorunlar, Sorunlara Tanı Koymada Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Eğitiminde İnceleme Araştırma, Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sorun Çözme Becerileri, Sorunlara Çözüm Üretmede Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgilerde Sorun-Araştırma-Çözüm Etkinlikleri, Örnek Uygulama Öğretim tasarımı İhtiyaç analizi, (öğrenci, öğretmen, program toplulaştırmaları…) amaç, içerik, eğitim durumu, değerlendirme Sosyal Bilgiler Öğretim Tasarımı KONU ALANI BOYUTU: Sosyalizasyon (vatandaşlaştırma, kültürleme, kimliklendirme) ve So |