Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Bilgilerde Öğretim Tasarımları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Bilgilerde Öğretim Tasarımları SBÖ608 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ERDOĞAN KAYA
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları
Önerilen Dersler Sosyal Bilgilerin Temelleri, Sosyal Bilgilerde İnceleme Konuları
Okuma Listesi Dewey, J. (1998). Experience and Education. Kappa Delta Pi.Drake, S., Burns, R. (2004). Meeting Standards Through Integrated CurriculumErickson, H. Lynn. (1998). Concept-Based Curriculum and Instruction Teaching Beyond the Facts. California: Corwin Press. Inc. A Sage Publications. Fogarty, R. (1991). Ten Ways to Integrate Curriculum, Educational Leadership, 49(2), ss.61-65.Hesapçıoğlu, Muhsin. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Eğitim Programları ve Öğretim. 7. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara.Jacobss, H.H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.Loepp, F. (1999). Desens of Curriculum Integration. Journal of Technology Studies, Bölüm: 25, Sayı: 2, ss: 21-25Lemlech, Johanna Kasın. (2010). Curriculum and Instrucyional Methods for the Elementary and Middle School. 7th ed. Boston: Allyn and Bacon.Marian, L. Martinello ve Gillian E. Cook. (2000). İnterdisciplinary inquiry in teaching and learning. 2nd ed. New Jersey: Merrill Prentice Hall.McNeil John D. (2003). Curriculum: The Teacher’s Initative. 3rd ed. New Jersey: Merrill Prentice Hall.Michaelis John U. ve Garcia, Jesus. (1996). Socaial Studies for Children. 11.ed. Boston: Allyn and Bacon.
Değerlendirme Performans
Staj & Uygulama
Katalog İçeriği Dönem Planı Çerçevesinin Çizilmesi, Alan Yazın Taraması, Sosyal Bilgiler Anlayışı, Çalışma Alanı, Sosyal Bilgilerde Çağdaş Eğilimler, Sosyokültürel Sorunlar, Sorunlara Tanı Koymada Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Eğitiminde İnceleme Araştırma, Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sorun Çözme Becerileri, Sorunlara Çözüm Üretmede Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgilerde Sorun-Araştırma-Çözüm Etkinlikleri, Örnek Uygulama Öğretim tasarımı İhtiyaç analizi, (öğrenci, öğretmen, program toplulaştırmaları…) amaç, içerik, eğitim durumu, değerlendirme Sosyal Bilgiler Öğretim Tasarımı KONU ALANI BOYUTU: Sosyalizasyon (vatandaşlaştırma, kültürleme, kimliklendirme) ve So

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri