Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı-Doktora
  • İngilizce Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İngilizce Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İngilizce Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme İNÖ624 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. GONCA SUBAŞI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece çevrimiçi uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi • Davies, A. (2008). Textbook trends in teaching language testing. Language Testing, 25(3), 327-347. doi:10.1177/0265532208090156 • Fulcher, G. (2012). Assessment literacy for the language classroom. Language Assessment Quarterly, 9(2), 113-132. doi:10.1080/15434303.2011.642041 • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. W. (2012). Educational research: Competencies for analysis and applications (10th ed.). NJ, US: Pearson Education. • Hatipoglu, C. (2010). Summative evaluation of an English language testing and evaluation course for future English language teachers in Turkey. English Language Teacher Education and Development (ELTED), 13, 40-51. • Hatipoglu, C. (2015). English language testing and evaluation (ELTE) training in Turkey: expectations and needs of pre-service English language teachers. ELT Research Journal, 4(2), 111-128. • Hidri, S. (2018). Introduction: State of the art of assessing second language abilities. In S. Hidri (Ed.), Revisiting the assessment of second language abilities: From theory to practice (pp. 1-19). Cham, Switzerland: Springer International Publishing AG. • Hill, K. (2017). Understanding classroom-based assessment practices: A precondition for teacher assessment literacy. Papers in Language Testing and Assessment, 6(1), 1-17. • Inbar-Lourie, O. (2008). Constructing a language assessment knowledge base: A focus on language assessment courses. Language Testing, 25(3), 385-402. doi:10.1177/0265532208090158 • Jin, Y. (2010). The place of language testing and assessment in the professional preparation of foreign language teachers in China. Language Testing, 27(4), 555-584. doi:10.1177/0265532209351431 • Khadijeh, B., & Amir, R. (2015). Importance of teachers’ assessment literacy. International Journal of English Language Education, 3(1), 139-146. doi:10.5296/ijele.v3i1.6887• Lam, R. (2014). Language assessment training in Hong Kong: Implications for language assessment literacy. Language Testing, 32(2), 169-197. doi:10.1177/0265532214554321• Malone, M. E. (2008). Training in language assessment. In E. Shohamy & N. H. Hornberger (Eds.), The Encyclopedia of Language and Education (2nd ed., Vol. 7) (pp. 225-239). Blackwell Publishing.• Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis (2nd ed.). US: Sage Publications.• Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook (3rd ed.). US: Sage Publications.• Pushpanathan, T. (2013). A need for needs analysis. International Journal of Applied Research and Studies, 2(1), 1-6.• Rea-Dickins, P. (2004). Understanding teachers as agents of assessment. Language Testing, 21(3), 249-258. doi:10.1191=0265532204lt283ed• Rogier, D. (2014). Assessment literacy: Building a base for better teaching and learning. English Language Teaching Forum, 3, 2-13.• Royse, D., Staton-Tindall, M., Badger, K., & Webster, J. M. (2009). Needs assessment. US: OUP.• Stabler-Havener, M. L. (2018). Defining, conceptualizing, problematizing, and assessing language teacher assessment literacy. Teachers College, Columbia University Working Papers in Applied Linguistics & TESOL, 18(1), 1-22.• Taylor, L. (2009). Developing assessment literacy. Annual Review of Applied Linguistics, 29, 21-36. doi:10.1017/S0267190509090035• Tsagari, D., & Vogt, T. (2017). Assessment literacy of foreign language teachers around Europe: Research, challenges and future prospects. Papers in Language Testing and Assessment, 6(1), 41-63.• Turk, M. (2018). Language assessment training level and perceived training needs of English language instructors: A mixed methods study (Unpublished master’s thesis). Bahcesehir University, Istanbul, Turkey. • Vogt, K., & Tsagari, D. (2014). Assessment literacy of foreign language teachers: Findings of a European study. Language Assessment Quarterly, 11(4), 374-402.• Wach, A. (2012). Classroom-based language efficiency assessment: A challenge for EFL teachers. Glottodidactica, 39(1), 81-92.• Watanabe, Y. (2011). Teaching a course in assessment literacy to test takers: Its rationale, procedure, content and effectiveness. Cambridge ESOL: Research Notes, 46, 29-34.• Yan, X., Zhang, C., & Fan, J. J. (2018). “Assessment knowledge is important but …”: How contextual and experiential factors mediate assessment practice and training needs of language teachers. System, 74, 158-168. doi:10.1016/j.system.2018.03.003
Değerlendirme Ara Sınav (Klasik), Final Sınavı (Klasik), Aktiviteler ve Ödevler
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Yabancı Dil Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi; Ölçme ve Değerlendirmeyle ilgili Temel Kavramlar; İngilizce Dil Becerileri Öğretiminde Farklı Yaş Grupları ve Dil Düzeyleri için Kullanılan Sınav Türleri, Ölçme Yöntemleri ve Değerlendirme Teknikleri: Sonuçların yorumlanması ve geri bildirim verilmesi; Alternatif Değerlendirme Yöntemleri: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme: çevrimiçi İngilizce sınavlarında kullanılan yaklaşımlar, sınavların çeşitleri ve değerlendirme süreçleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri