Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yapay Zekâ Destekli Dil ve Edebiyat Öğretimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yapay Zekâ Destekli Dil ve Edebiyat Öğretimi TDE239 III.YARIYIL 2+0 4.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. EMİNE KOLAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi 1. Arp, K., & Adams, K. (2022). Teaching poetry in the digital era: AI tools for literary analysis. English Journal, 111(5), 82–91.2. Belshaw, D. (2020). Artificial intelligence and critical digital literacy. International Review of Education, 66(5-6), 727–746.3. Bilgin, A. & Sefer, T. (2023). Yapay zekâ ile dijital dil okuryazarlığı: Türkçe ve Edebiyat uygulamaları. Bilig, 106, 135-152.4. Chiu, T. K. F., & Churchill, D. (2023). The integration of artificial intelligence in digital literacy and literature classes. AI & Society, 38(2), 123–138.5. Demir, S. & Taşkın, M. (2021). Dijitalleşme sürecinde edebiyat derslerinde yapay zekâ uygulamaları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 14(1), 122-137.6. Godwin-Jones, R. (2023). Chatbots and AI Writing Tools in Language and Literature Classes. Language Learning & Technology, 27(1), 1–13.7. Güler, A. & Aksoy, Y. (2023). Ortaöğretimde Yapay Zekâ Destekli Edebiyat Öğretimi: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(1), 1-23.8. İlin, G. (2022). Türk dili eğitiminde yapay zekâ tabanlı akıllı asistanların kullanımı. Eğtimde Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(2), 238-249.9. Karaman, Ç. & Güven, S. (2023). Yapay zekâ destekli dil öğretiminde güncel yaklaşımlar. Eğitim ve Bilim, 48(214), 401-420. https://doi.org/10.15390/EB.2023.1234510. Kessler, G. (2022). Artificial Intelligence and Language Teaching: Trends and Innovations. ReCALL, 34(2), 163–179.11. Korkmaz, R. & Fidan, M. (2022). Türkçe öğretiminde yapay zekâ tabanlı materyallerin değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(4), 833-853.12. Liu, M. & Wang, H. (2021). AI-assisted personalized feedback in literature teaching. Educational Technology Research and Development, 69(5), 2509–2523.13. Pérez-Paredes, P. (2023). The Impact of AI on L2 Writing and Reading. Journal of Second Language Writing, 60, Article 101881. https://doi.org/10.1016/j.jslw.2023.10188114. Sarıca, M. (2022). Dil eğitiminde yapay zekâ uygulamaları: Fırsatlar ve zorluklar. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 140-156.15. Sun, Y., & Gao, F. (2023). AI-driven text analysis and interpretation in the classroom. Journal of Educational Computing Research, 61(3), 777–794.16. Şahin, T. (2022). Yapay zekâ destekli geri bildirim sistemlerinin Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde etkinliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(4), 778-796.17. Wang, X., & Yang, L. (2021). AI-based intelligent tutors for literature curriculum. Computers & Education, 160, 104019. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.10401918. Yıldız, M. & Erkan, S. (2023). Edebiyat öğretiminde dijital dönüşüm ve yapay zekâ stratejileri. Turkish Studies - Educational Sciences, 18(3), 589-604. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.6087319. Yüceer, H. (2021). Yapay zekâ destekli öğrenme ortamlarının dil öğretiminde kullanımı. Ege Eğitim Dergisi, 22(2), 158-176.20. Zou, D. & Xie, H. (2022). Artificial intelligence in language education: A review of its applications and future prospects. Computer Assisted Language Learning, 35(5), 897–921. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1770290
Değerlendirme 1 Ara Sınav (Klasik), 1 Final (Ödev)
Staj & Uygulama Yoktur
Katalog İçeriği Yapay Zekâ ve Eğitimin Dönüşümü; Yapay Zekâ ile Okuduğunu Anlama Teknikleri; Yapay Zekâ Destekli Özetleme Yöntem ve Stratejileri; Yapay Zekâ ile Metin Analizi Teknikleri; Yapay Zekâ Destekli Etkileşimli Yazma Teknikleri; Yapay Zekâ ve Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi; Kavram Haritaları ile Yapay Zekâ Destekli Görsel Öğrenme; Yapay Zekâ ile İşbirliğine Dayalı Öğrenme; Yapay Zekâ ile Altı Ayakkabılı Öğrenme Yöntemi; Yapay Zekâ ile Dijital Hikâye Anlatımı; Yapay Zekâ ile Kültürel ve Dilsel Değerlerin Analizi; Yapay Zekâ Destekli Karakter Analizi; Yapay Zekâ Destekli Değerlendirme ve Geribildirim Teknikleri; Yapay Zekâ ve Edebiyat Eğitiminin Geleceği.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri