Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Sosyoloji Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Sosyolojisi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitim Sosyolojisi SOS463 VII.YARIYIL 3+0 4.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. FUAT GÜLLÜPINAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur
Okuma Listesi Apple, Michael, W. (2006) “Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet: Kültürün Metalaşması,” Eğitim ve İktidar, s. 81-107.Apple, Michael, W. (2004) Neoliberalizm ve Eğitim Politikaları Üzerine Eleştirel Yazılar, Eğitimsen Yayınları: Ankara, s. 95-188. Tural Kurul, N. (2004) “Tarihte Üniversiteler,” içinde, Küreselleşme ve Üniversiteler, Kök Yayıncılık: Ankara, s. 15-58.Giroux H. A. (2007) “Yüksek Öğretim Bir Şirket Logosuna Sığdırılamaz,” içindeGiroux, Henry, A. Eleştirel Pedagoji ve Neoliberalizm, Kalkedon: İstanbul: s. 63-103. Giroux H. A. (2008) “Yüksek Öğrenime Karşı Şirket Savaşı” içinde Giroux H. A. Eleştirel Pedagojinin Vaadi, Kalkedon: İstanbul: s. 85-118.Nohl, Arnd M. ( 2009)“Klasik Kültürlerarası Pedagoji,” içinde Kültürlerarası Pedagoji, Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul, s. 45-93.Nohl, Arnd M. ( 2009) “Ayrımcılık Karşıtı Pedagoji,” içinde Kültürlerarası Pedagoji, Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul, s. 95-126.Bora, T. (2009) “Ders Kitaplarinda Milliyetçilik: Siz Bu Ülke İçin Neler Yapmayı Düşünüyorsunuz?” Ders Kitaplarında İnsan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s. 115-141.
Altınay, Ayşe Gül (2009) “‘Can Veririm, Kan Dökerim’: Ders Kitaplarında Militarizm”, Ders Kitaplarında İnsan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s.143-165.Kaplan, İ. (2002) “Milli Eğitim İdeolojisi”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, Cilt. 4 Milliyetçilik, Tanıl Bora (editör), İstanbul: İletişim, s. 788–799. Kaynar, Mete K. (2003) “Türk Milli Talim ve Terbiye Sistemi”, Özgür Üniversite Forumu – Eğitim Neye Yarar?, Sayı: 23, Temmuz-Eylül, s. 24-42.
- Öztürk, M. (2009) “Tarih Ders Kitapları ve İnsan Haklarına Dair: Bazı Satırbaşları,” Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s. 243-274.Kahyaoğlu, D. (2009) Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının İnsan Hakları Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi, Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s. 195-241Irzık, G. (2009) “Felsefe Grubu Ders Kitaplarında İnsan Hakları,” Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfi Yayınları, s. 291-311.Çayır, K. (2009) “Yeni Ders Kitaplarında İnsan Hakları Eğitimi,” Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfi Yayınları, s. 57-74.Öztürk, C. (1999) “Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Yetiştirme,” 75 Yılda Eğitim, Tarih Vakfı Yayınları: İstanbul, s. 283-311.Gök, F. ve Okçabol, R. (1999) “Öğretmen Profili Araştırma Raporu, 75 Yılda Eğitim, Tarih Vakfı Yayınları: İstanbul, s. 359-373.Bağcı, E. (2010) Neoliberalizm ve Yaşam Boyu Eğitim: Gerçeği Gizleyen Büyülü Sözler, Eğitim, Bilim, Toplum, cilt: 8 (30), s. 53-76.
Değerlendirme 1 Ara sınav ve 1 Final sınavı
Staj & Uygulama Yoktur
Katalog İçeriği Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavramları; Fırsat Eşitliği ve Tabakalaşma; Çağdaş Eğitim Sosyolojisi Kuramları: İşlevselcilik, Çatışmacı kuram ve Kültürel sermaye; Türkiye’nin Eğitim Sistemi; Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları ve Sorunlar; Sınıf, Eşitlik ve Eğitim; Cinsiyet ve Eğitim; Küreselleşme ve Eğitim: Bilgi toplumu, Teknoloji ve eğitim; Neoliberal Politikalar ve Eğitim; Eğitim Üzerine Yeni Söylemler ve Eleştirileri: Yaşam boyu eğitim; Eğitim İstihdam İlişkileri; Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon; Avrupa Birliği ve Eğitim;. İnsan hakları ve eğitim haklarının gelişimi. Eğitimde evrensel değerler

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri