Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Program Geliştirme Modelleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Program Geliştirme Modelleri EPÖ613 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. MERAL GÜVEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Abella, K. T. (1999). Başarılı eğitim programları. Ankara: Öteki Yayınevi.Alcı, B. (2014). Eğitim programı tasarımı ve modeller. H. Şeker. (Ed.). Eğitimde Program Geliştirme içinde (s.71-88). Ankara: Anı Yayıncılık.Alsubaie, M. A. (2016). Curriculum development: Teacher involvement in curriculum development. Journal of Education and practice, 7(9), 106-107.Babadoğan, C. (1993). "Bloom'un Amaçlar Sınıflaması ve Okulda Öğrenme Kuramına Yöneltilen Çeşitli Eleştiriler," Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1: 169-176. Barnett R. ve Coate K. (2005). Engaging the Curriculum in Higher Education.England: Open Universty Press.Chen, C., Chen, Y. ve Cheng, K. (n.d). A Study on Comparing the Objective Model in Curriculum Planning between Taiwan and America. http://rnd2.ncue.edu.tw/ ezcatfiles/b004/img/img/316/96-1-8p.pdf adresinden 29 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. Correia, A. P. (2014). Creating curriculum within the context of an enterprise. In M. Gosper ve D. Ifenthaler. (Eds.). Curriculum Models for the 21st Century (pp.113-134). New York: Springer Science+Business Media.Çubukçu, Z. (2008). Eğitim programı tasarımı ve geliştirilme, B. Duman. (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (s.137-139). Ankara: Maya akademi. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Demirel, Ö. (1999).Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1999.Demirel, Ö. (1992). Türkiye’de program geliştirme uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7. 27-43.Dick, Walter ve C. Babadoğan. (1993)."Öğretim Tasarımı ve Program Geliştirme Süreci," Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1: 177-184.Doğan, H.(1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları. Ertürk, S.(1982). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan. Fidan N. (1995). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Kitapçılık. Hansen, R. E. (1995). Five principles for guiding curriculum development practice: The case of technological teacher education. Journal of Industrial Teacher Education, 32 (2), 30-50.Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım.Güven, M. ve Aslan, S. (2024). Çağdaş Gelişmeler Işığında Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Ankara: PEGEM Yayıncılık. Kelly, A. V. (2009) The Curriculum –Theory and Practice-. 6th edition. London: SAGE Publications. Kısakürek, M. A. (1983). "Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16, 1: 217-244. Lunenberg, F. C. (2011a). Curriculum development: Deductive models, Schooling. 2 (1). 1-7.Lunenberg, F. C. (2011b). Curriculum development: Inductive models, Schooling. 2 (1). 1-8.Marsh, J. C. (2009). Key Concepts for Understanding Curriculum. USA: Taylor and Francis Press. Null, J. W. (2007). Currıculum Development In. The SAGE handbook of curriculum and instruction, 478.Oliva, P. F. (2005). Developing the Curriculum (6th ed.). Boston: Pearson Education, Inc. Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2009). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues (5th ed.). United States of America: Pearson Education.Özçelik, D. A. (1983). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM.Slattery, P. (2006). Curriculum Development in the Postmodern Era (2nd ed.). New York: Routledge, Taylor & Francis Group. Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Yedinci Baskı. Ankara. Sözer, E.(1998). Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgilerin Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.Tyler, R. W. (2013). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: The University of Chicago Press. Varış, F. (1994). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık, 1994.Wiles, J. ve Bondy, J. (2007). Curriculum Development A Guide to Practice. New Jersey: Pearson/Merrill Prentice Hall.
Değerlendirme Ara sınav, ödev ve uygulama
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri