| Ders Dili |
Türkçe |
| Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
| Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. NURBANU PARPUCU |
| Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
| Önerilen Dersler |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
| Okuma Listesi |
• Avcı, N. & Toran, M. (2014). Okul öncesi eğitime giriş. Eğiten Kitap. • Bredekamp, S. (2015). Effective practices in early childhood education. (İnan, H. Z. & İnan, T., Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık (2013). • Haktanır, G. (2020). Erken çocukluk eğitimine giriş (2. Baskı). Anı yayıncılık.• MEB (2013). 0-36 ay çocuklar için eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.• MEB (2024). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.• Tan, M. (1989). Çağlar boyunca çocukluk. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 71-88.• Temel, Z., & İmir, H. (2019). Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar.Vize Yayıncılık. |
| Değerlendirme |
1 ara sınav ve 1 dönem sonu sınavı |
| Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
| Katalog İçeriği |
Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi. |