Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okulöncesi Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Çocuk Haklarının Eğitimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Çocuk Haklarının Eğitimi OKÖ408 III.YARIYIL 3+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ASLI YILDIRIM
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Akyüz, E. (2015). Çocuk hukuku: Çocuk hakları ve korunması (Güncelleştirilmiş 4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Alp, L. (2023). Tüm Yönleriyle Çocuk Hakları. Ceres Yayınları, İstanbul.Başal, H. A. (2007). Gelişim ve psikoloji: Nasıl mutlu bir çocuk yetiştirebilirim? (4. Baskı). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.Can Yaşar, M. ve Aral, N. (Ed.) (2020). Çocuk Hakları. Vize Yayıncılık, Ankara.Çılga, İ. (2001). Demokrasi, insan hakları kültürü ve çocuk hakları. Milli Eğitim Dergisi, 151, 69–73.Dilli, Ş. (Ed.) (2020). Türkiye’de Çocuk Olmak. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.Doğan, İ. (2004). Modern toplumda vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları: İnsan haklarının kültürel temelleri (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Erbay, E. (2019). Çocuk Hakları. II. Baskı. Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul.Flowers, N. (2013). Pusulacık: Çocuklar için insan hakları eğitimi kılavuzu. M. Çulhaoğlu (Çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları 293. Gülmez, M. (2001). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi (2. Baskı). Ankara: TODAİE Yayını. No: 303. Gündoğan, G. ve Günay, M. (2004). İnsan hakları ve eğitimi (1. Baskı). İzmir: İlya Yayınevi. Karaman Kepenekçi, Y. (2000). İnsan hakları eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Merey, Z. (Ed.) (2018). Çocuk Hakları. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem (1. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.Uluslararası Af Örgütü (2010). İlk adım: İnsan hakları eğitimine başlangıç için el kitabı. İ. Üstüner ve G. G. Ataman (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Basımevi. Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi (34. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Değerlendirme 1 arasınav ve 1 final
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Çocuk Haklarının Doğuşu ve Gelişimi; Dünya Ülkelerinde Çocuk Haklarının Genel Durumu; Çocuk Haklarına Dair Sözleşme; Erken Çocukluk Eğitiminde Çocuk Hakları Eğitiminin Önemi; Çocuk Haklarının Eğitimi: Hedefler, Etkinlikler, Değerlendirme, Sınıf ikliminin oluşturulması, Etkinlik örnekleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri