Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Karar alma, kararı uygulama ve davranış hâline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 |
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 |