Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.\n\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilir ve kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.\n\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde etme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Karar alma, kararı uygulama ve davranış hâline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretme ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanla ilgili bir meseleyi kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanla ilgili ilgi ve isteğinin, sürekli canlı kalacak seviyede olduğunu gösterir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Öğrenimini, aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |