1 |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
2 |
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilir ve kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
3 |
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
4 |
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
5 |
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
|
6 |
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde etme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. |
7 |
Karar alma, kararı uygulama ve davranış hâline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
8 |
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretme ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
9 |
Alanla ilgili bir meseleyi kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
10 |
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
11 |
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
12 |
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
13 |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
14 |
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
15 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
16 |
Alanla ilgili ilgi ve isteğinin, sürekli canlı kalacak seviyede olduğunu gösterir. |
17 |
Öğrenimini, aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
18 |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
19 |
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
20 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
21 |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
22 |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |