Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Tarih ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | | |
Tarihsel araştırma ve planlama bilgisine sahiptir.
| 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 0 | | |
İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak tarih alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarihe ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanının gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar, vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili bir meseleyi, gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili herhangi bir uygulamada / araştırmada görülebilecek olası bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde veya ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Öğrenimini Tarih alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
| | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak, Tarihdeki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
| | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih biliminin gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | |