Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
Arkeoloji alanında bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Arkeoloji alanında yardımcı disiplinleri tanıma ve bunlardan edindiği bilgileri birleştirerek kullanma becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 |
Arkeolojik malzemeleri envanterleme, tipolojik ayrım ve değerlendirme yapma becerisi | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Arkeolojik buluntuları sistematik olarak belgeleme, yorumlama ve analiz etme becerisi. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Antik Çağ Dünyasını Tarih, Felsefe, Edebiyat, Ekonomi, Sosyal Yaşam, Sanat, Din ve diğer kültürel unsurları ile birlikte anlama, değerlendirme ve yorumlama becerisi. | 3 | 3 | 0 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Arkeoloji eğitimi sırasında Terminoloji, Kültür Kronolojisi, Tarihi Coğrafya, Mimarlık, Heykeltraşi-Plastik, Seramik, Nümismatik gibi temel alanlarda edindiği bilgileri birleştirerek ve karşılaştırarak kullanma becerisi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Arkeoloji çalışmalarında disipliner ve interdisipliner planlama, iş bölümü yapma ve uygulama becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Arkeoloji çalışmalarında problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Arkeoloji çalışmalarında disipliner ve interdisipliner planlama, iş bölümü yapma ve uygulama becerisi. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Arkeolojik araştırmalar için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilme becerisi. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. | 2 | 3 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Arkeolojik bilgileri toplumla paylaşabilme becerisi. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |