| Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 
                                    | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
                    | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 1 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 
                    | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
                    | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 3 | 1 | 0 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
                    | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 
                    | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 
                    | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 
                    | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alırve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 0 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 
                    | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 
                    | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler  planlar ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 
                    | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 2 | 3 | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 
                    | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 
                    | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 1 | 1 | 3 | 1 | 
                    | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
                    | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
                    | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
                    | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 
                    | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
                    | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 1 | 3 | 3 |