| 1 | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 
                                                
                            | 2 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 
                                                
                            | 3 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 
                                                
                            | 4 | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 
                                                
                            | 5 | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 
                                                
                            | 6 | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 
                                                
                            | 7 | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 
                                                
                            | 8 | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 
                                                
                            | 9 | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 
                                                
                            | 10 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 
                                                
                            | 11 | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 
                                                
                            | 12 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 
                                                
                            | 13 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alırve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 
                                                
                            | 14 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 
                                                
                            | 15 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 
                                                
                            | 16 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 
                                                
                            | 17 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 
                                                
                            | 18 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 
                                                
                            | 19 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 
                                                
                            | 20 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 
                                                
                            | 21 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 
                                                
                            | 22 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler  planlar ve uygular. | 
                                                
                            | 23 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 
                                                
                            | 24 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 
                                                
                            | 25 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 
                                                
                            | 26 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 
                                                
                            | 27 | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 
                                                
                            | 28 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 
                                                
                            | 29 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 
                                                
                            | 30 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 
                                                
                            | 31 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 
                                                
                            | 32 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 
                                                
                            | 33 | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 
                                                
                            | 34 | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |