Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili araştırma ve planlama bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak Yakın Çağ Tarihi alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Yakın Çağ Tarihi araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Öğrenimini Yakın Çağ Tarihi alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 |