1 |
1. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. |
2 |
2. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili araştırma ve planlama bilgisine sahiptir. |
3 |
3. İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
4 |
4. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
5 |
5. Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak Yakın Çağ Tarihi alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
6 |
6. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. |
7 |
7. Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
8 |
8. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
9 |
9. Yakın Çağ Tarihi araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
10 |
10. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
11 |
11. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
12 |
12. Öğrenimini Yakın Çağ Tarihi alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
13 |
13. Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
14 |
14. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
15 |
15. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
16 |
16. Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
17 |
17. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
18 |
18. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
19 |
19. Yakın Çağ Tarihi ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. |
21 |
21. Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |