|
1 |
Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. |
|
2 |
Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını üstün zekalı öğrencilerin tanınmasında ve eğitiminde kullanabilme. |
|
3 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilimsel temellere dayanarak psikolojik ve eğitsel boyutlardan karşılaştırabilme. |
|
4 |
Bilimsel yöntemler kullanarak üstün zekalı öğrencileri tanılayabilme. |
|
5 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında var olan sorunları saptayabilme. |
|
6 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında karşılaşılan sorunların çözümlerine yönelik olarak öneriler geliştirebilme. |
|
7 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yenilikler getirebilme. |
|
8 |
Üstün zekalı öğrencilerin özelliklerini temel alarak ders planları geliştirebilme. |
|
9 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde öğretim programlarını farklılaştırabilme. |
|
10 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan öğretim tekniklerini ve stratejilerini kullanabilme. |
|
11 |
Üstün zekalı öğrencilerin öğretmenlerini yetiştirmek için eğitim programları geliştirme. |
|
12 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik programların gereksinimlerini belirleyebilme ve gereksinimlere ilişkin hizmet içi eğitim programı taslağı hazırlayabilme. |
|
13 |
Üstün zekalı öğrencilerin ebeveynlerine çocuklarının eğitimleri ve sorunları konularında rehberlik edebilme. |
|
14 |
Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme. |
|
15 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi alanı ile ilgili olarak karşılaşılan sorunları çözmeye yönelik olarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilme. |
|
16 |
Eğitim araştırmalarında elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme. |
|
17 |
Üstün zekalıların eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme. |
|
18 |
Üstün zekalıların eğitimi ile ilgili güncel konuları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri izleyebilme. |
|
19 |
Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranabilme. |
|
20 |
Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme. |
|
21 |
Üstün zekalıların eğitimi alanı ile diğer disiplinler arasında iş birliği oluşturabilme. |