|
1. hafta |
Zeka kavram ve kuramları, geleneksel ve modern zeka kuramları, zeka üzerine bilimsel çalışmaların tarihçesi, psikometrik zeka testleri, zeka dağılımı (çan eğrisi), zeka, kalıtım, eğitim ve kültür ilişkileri |
|
2. hafta |
Üstün zekalılık ve yeteneklilik kavram ve kuramları; bilişsel, gelişimsel ve psikososyal üstün zekalılık kuramları, üstün zekalılar üzerine bilimsel çalışmaların tarihçesi; üstün zekalılık üzerine eski ve yeni paradigmalar |
|
3. hafta |
Yaratıcılık kavram ve kuramları; yaratıcılık üzerine bilimsel çalışmaların tarihçesi, yaratıcılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temelleri; yaratıcılığın kaynakları; yaratıclık, dahilik ve prodicilik; yaratıcılık testleri ve ölçümleri |
|
4. hafta |
Üstün zekalı ya da yaratıcıları tanılama test, metot ve teknikleri |
|
5. hafta |
Üstün zekalıların kişilik, sosyal ve duygusal özellikleri ve öğrenme türleri |
|
6. hafta |
Üstün zekalıların kişilik, sosyal ve duygusal özellikleri ve öğrenme türleri |
|
7. hafta |
Üstün zekalılar için eğitimsel ve yönetsel program opsiyonları |
|
8. hafta |
Üstün zekalılar için program türleri, program özellikleri ve program farklılaştırma |
|
9. hafta |
Üstün zekalı ve yaratıcı öğrencilerin eğitiminde seçkin öğretim model ve stratejileri |
|
10. hafta |
Üstün zekalılara akademik ve psikolojik rehberlik |
|
11. hafta |
Üstün zekalılara akademik ve psikolojik rehberlik |
|
12. hafta |
Dünyada üstün zekalılar için özel eğitim fırsatları |
|
13. hafta |
Türk eğitiminde üstün zekalılar üzerine durum tesbiti |
|
14. hafta |
Üstün zekalıların başarılarını etkileyen ana faktörlerin tartışması |