1. hafta |
Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı |
2. hafta |
Okulöncesi Eğitimde Çocukları Tanıma ve Değerlendirme:
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin amaçları,
Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yaklaşımlar,
Okul öncesi eğitimde çocukları tanıma ve değerlendirmenin temel ilkeleri,
Çocukları tanıma ve değerlendirme sürecinin aşamaları,
Çocukları değerlendirme çalışmaları ile eğitim ve öğretimi bütünleştirmek |
3. hafta |
Okul öncesi eğitimde gözlem: tanımı, kapsamı ve önemi |
4. hafta |
Gözleme dayalı teknikleri: Anekdot kaydı, sistematik gözlem, örnekleme dayalı gözlemler (zaman ve olaya dayalı örneklem alma) |
5. hafta |
Gözleme dayalı teknikler: Denetim listeleri, derecelendirme ölçekleri ve değerlendirme tablosu |
6. hafta |
Oyun temelli değerlendirme: Çocukları değerlendirmede oyunun önemi, çocukların oyun gelişimlerinin değerlendirilmesi (Oyuna katılım, oyunda görülen sosyal ve bilişsel gelişim evrelerinin değerlendirilmesi) |
7. hafta |
Oyun temelli değerlendirme: Yapı oyunlarının gelişimi ve değerlendirilmesi (Sanat gelişimi ve değerlendirmesi, bloklarla ve kille oyunun gelişimi ve değerlendirmesi) |
8. hafta |
Oyun temelli değerlendirme: Örnek gözlemlem notları üzerinden oyun gelişiminin değerlendirilmesi |
9. hafta |
Portfolyo değerlendirmesi |
10. hafta |
Çocukları Tanıma Ve Değerlendirmede Okul-Aile İş Birliği
|
11. hafta |
Ailelerle kullanılabilecek teknikler: görüşme ve anket |
12. hafta |
Çocuklara İlişkin Bilgilerin Raporlaştırılması, Yorumlanması ve Kullanılması |
13. hafta |
Özel Gereksinimli Çocukları Tanıma, Değerlendirme ve Eğitim Süreçlerini Belirleme |
14. hafta |
Okul öncesi eğitimde formal değerlendirme yöntemleri, Okul öncesi dönemdeki çocukları değerlendirmeye yönelik ölçeklerin incelenmesi
|