Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil ve İnsan
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Bu dersin sonunda öğrenciler dil tanımlamalarında dilbilimsel yöntemi diğerlerinden ayırt edebileceklerdir.
  • Öğrenciler: 1.1 kuralcı yaklaşımı açıklar, 1.2. betimleyici yaklaşımı açıklar, 1.3. kuralcı ve betimleyici yaklaşımı karşılaştırır, (2) bu yaklaşımların ne zaman ve nerede kullanılacağını listeler.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler dilin özelliklerini tanımlayabileceklerdir.
  • Öğrenci: 2.1. insan dilinin biricik özelliklerini sayar, 2.2. insan dilinin biricik özelliklerini açıklar, 2.3. insan dilinin biricik özelliklerini örneklendirir, 2.4. insan dilinin biricik özelliklerini veri analizlerinde tanır, 2.5. insan dilini hayvan iletişim sistemleriyle karşılaştırır, 2.6. insan dilini işaret dilleriyle karşılaştırır, 2.7. insan dilini bilgisayar dilleriyle karşılaştırır
  • Bu dersin sonunda öğrenciler dilin kökenini tartışabileceklerdir.
  • Öğrenci: 3.1 dil teorilerini açıklar, 3.2. bu teorileri karşılaştırır.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler yazı sistemlerini tartışabileceklerdir.
  • Öğrenci: piktogram, lologram ve düşünyazı sistemlerini ayırt eder, 4.2. rebus, seslemsel ve alfabetik yazıyı ayırt eder
  • Bu dersin sonunda öğrenciler dil-kültür-düşünce arasındaki bağıntıyı tartışabileceklerdir.
  • Öğrenci: 5.1. Sapir-Whorf Hipotezini çürüten görüşleri açıklar, 5.2. hipotezi destekleyen görüşleri listeler, 5.3.hipoteze karşı olan argümanları listeler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri