Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Karşılaştırmalı Sesbilgisi: Türkçe-İngilizce
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Bu dersin sonunda öğrenciler dil ve dilbilime ilişkin temel kavramları ayrıştırabileceklerdir.
  • Öğrenciler: 1.1. Dilbilimi tanımlarlar. 1.2. Dili ve diln bilşenlerini tanımlarlar. 1.3. Karşıtsal çözümlemeyi anlatır ve uygularlar. 1.4. Konuşma ve yazı arasındaki farkları saptayıp listelerler. 1.5. Uluslarası Sesçil Alfabeyi tanır ve kullanırlar.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler dilin ses bileşenini ve nasıl işlediğini anlatabileceklerdir.
  • Öğrencier: 2.1. sesbilgisini tanımlarlar. 2.2. sesbilgisinin alt alanlarını açıklarlar. 2.3. konuşma organlarını listelerler. 2.4. Ses ve konuşma seslerinin üretimini ve sesletim sürecini anlatırlar.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler ünlü ve ünsüzlerin sesletilmesini açıklayabileceklerdir.
  • Öğrenciler: 3.1. söyleyiş sesbilgisini tanımlarlar. 3.2. ünsüzleri çıkış yeri, çıkış biçimi ve ötümlerine göre sınıflandırırlar. 3.3. ünlüleri incelik-kalınlık, düzlük-yuvarlaklık ve darlık genişliklerine göre sınıflandırırlar.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler Türkçe ve İngilizcedeki ünlü ve ünsüzleri ayırt edebileceklerdir ve sorun sesleri belirleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler: 4.1. Türkçe ve İngilizcedeki ünlü ve ünsüzleri listelerler. 4.2. Türkçe ve İngilizcedekiünlü ve ünsüzler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklarlar. 4.3. Öğrenme zorluklarının kaynaklarını karşıtsal analiz yoluyla belirlerler.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler sesbirim ve sesbirimcik ayrımını yapabileceklerdir.
  • Öğrenciler: 5.1. sesbirimin tanımı yaparlar. 5.2. sesbirimcik tanımını yaparlar 5.3. Türkçe ve İnglizcedeki ünlü ve ünsüzlerin sesbirimlerini listelerler.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler Türkçe ve İngilizcedeki sesbilimsel süreçleri saptayıp açıklayabileceklerdir.
  • Öğrenciler: 6. 1. Türkçedeki ötümsüzleşme, benzeşme ve ünlü uyumunu açıklarlar. 6. 2. İngilizcedeki çarpmalılaşma, gırtlaksılaşma, genizsileşme ve uzama süreçlerini açıklarlar. 6. 3. sesbilimsel süreçlerin öğrenenler için sesletimde yarattıkları sorunları tespit ederler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri