Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizmli Çocuklarda Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Uygulamalı davranış analizinin sorun davranışları azaltmak amacıyla kullandığı yöntemlerin geçirdiği evrimi tartışabilecektir.
  • Kısıtlayıcılık ilkesini tartışır.
  • Sorun davranışları azaltmada kullanılan yöntemlere ilişkin bilimsel dayanaklı uygulamaların neler olduğunu tartışır.
  • Sosyal olarak önemli davranışları belirleme ilkelerini değerlendirebilecektir.
  • Değiştirilmesi öncelikli olan hedef davranışlara nasıl karar verileceğini tartışır.
  • Hedef davranış belirleme yöntem ve ilkelerini açıklar.
  • Davranış azaltma tekniklerini tartışabilecektir.
  • Ayrımlı pekiştirme tekniğini tartışır.
  • Sönme tekniğini açıklar.
  • Ceza tekniğini tartışır.
  • Sorun davranışa neden olan güdüsel işlemleri tartışır.
  • Sorun davranışları önleme yöntemlerini tanımlayabilecektir.
  • Olumlu davranış desteğini açıklar.
  • Betimsel analiz sürecini açıklar.
  • İşlevsel analiz sürecini tanımlar.
  • Kısa işlevsel analiz değerlendirmesi yapar.
  • Sorun davranışa neden olan durumlar ile sorun davranış arasında işlevsel ilişkiyi kurar.
  • Otizmli çocuk ve yetişkinlerin ailelerine ya da bakıcılarına işlevsel analiz uygulamaları yaptırmayı öğretir. 5.1. Ailelerle işlevsel analiz uygulamaları yürüterek sorun davranışları azaltır. 5.2. İşlevsel iletişim eğitimi uygular. 5.3. Sorun davranışlara ilişkin kendini yönetme stratejilerinin neler olduğunu tanımlar.
  • Ailelere işlevsel değerlendirme ve işlevsel analiz uygulamalarını öğretir.
  • Ailelere işlevsel iletişimi öğretir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri