Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizmli Çocuklarda Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizmli Çocuklarda Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma OTZ511 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN PEKTAŞ KARABEKİR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları OTZ509-Uygulamalı Davranış Analizi Temel İlkeleri Dersi, bu dersin ön koşuludur.
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin “Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Uygulamaları” derslerini almaları önerilir.
Okuma Listesi Alberto, P.A. ve Troutman, A.C. (2009). Applied Behavior Analysis for Teachers. (8. baskı). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education Inc. Cooper, J. O., Heron, T. E., ve Heward, W. L. (2007). Applied Behavior Analysis (2.baskı). Pearson: Upper Saddle River, New Jersey.Erbaş, D. & Yücesoy Özkan, Ş. (2010). Problem davranışları azaltmada olumlu davranışsal destek uygulamaları: Aile ve öğretmen eğitimi el kitabı. Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmalık.Erbaş, D., Kırcaali-İftar, G., ve Tekin-İftar, E. (2005). İşlevsel değerlendirme: Davranış sorunlarıyla başa çıkma ve uygun davranışlar kazandırma süreci (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.Kırcaali-İftar, G. ve Tekin, E. (1997). Tek-denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.Tekin-İftar, E. (2012). Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek-Denekli Araştırmalar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Tekin-İftar, E. (Ed.) (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize yayıncılık.www.tohumotizmportali.org
Değerlendirme Ara Sınav (Kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)Quizler (Her hafta kısa cevaplı ve kısa süreli sınavlar)Ödevler (Haftalık ve dönemlik verilerin ödevler)Dönem Sonu Sınavı (Dönem boyunca işlenen tüm konuları içeren klasik sınav)
Staj & Uygulama Bu derste her hafta gözlemler ve uygulamalar yapılmaktadır.
Katalog İçeriği

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri