1 |
Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları belirleyebilme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme |
|
X |
|
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olabilme, inisiyatif kullanabilme |
|
X |
|
|
3 |
Turizm ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
X |
|
|
|
4 |
Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olabilme, alanındaki bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) |
X |
|
|
|
5 |
Turizm alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı (önbüro ve materyal yönetimi vb.) ve donanımı bilgisine sahip olabilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (ECDL-A“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) |
X |
|
|
|
6 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olabilme |
X |
|
|
|
7 |
Turizm alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, analitik düşünce yapısına sahip olabilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme |
X |
|
|
|
8 |
Öz değerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcayabilme, yeni bilgi ve fikirlere açık olarak kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynayabilme |
X |
|
|
|
9 |
Turizm ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.) temel değer ve ilkeleri izleyebilme, bunlara uygun davranabilme; iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olabilme |
X |
|
|
|
10 |
Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleyebilme, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel, ekonomik özelliklerini tanıyabilme, bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayabilme, uygulayabilme ve yönetebilme |
|
|
X |
|
11 |
Turizm alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalabilme ve sosyal sorumluluk sahibi olabilme |
|
X |
|
|
12 |
Konaklama işletmeciliği ile ilgili bilgi, tartışma ve analizleri yöneticilere, paydaşlara ve alan dışındakilere sunabilme |
|
X |
|
|
13 |
Turizm alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme, sorunların çözümünde özgün ve özerk olabilme ve kendi başına karar verebilme |
X |
|
|
|
14 |
Konaklama işletmesi ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirebilme |
X |
|
|
|
15 |
Konaklama ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz edebilme, planlayabilme, uygulayabilme, denetleyebilme, gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırabilme ve geliştirebilme |
X |
|
|
|
16 |
Konaklama ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanabilme, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, gözden geçirebilme, geliştirebilme, değerlendirebilme ve tüketici tatmini ölçme araçları geliştirebilme ve kullanabilme |
X |
|
|
|
17 |
Konaklama işletmesi ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanıyabilme, kullanabilme ve koruyabilme |
X |
|
|
|
18 |
Konaklama işletmelerinde yer alan departmanlar ve işler ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilme |
X |
|
|
|
19 |
Turizm alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilme |
X |
|
|
|
20 |
Konaklama işletmelerinin iç ve dış çevre faktörleri, işletmenin bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibi olabilme |
|
X |
|
|
21 |
Konaklama işletmeciliği, turizm ve bu alanlara yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak iş ortamında kullanabilme ve yorumlayabilme |
X |
|
|
|
22 |
Kurumunda sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapabilme, riski en aza indirebilecek yeni yöntemleri uygulayabilmek için bilgi toplayabilme |
X |
|
|
|
23 |
Konaklama işletmeciliği ile ilgili alanlarda proje yürütebilme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alabilme, projenin hedeflerine uygun sorumluluk alabilme |
X |
|
|
|