| 1 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma |
|
|
|
X |
| 2 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 3 |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma |
|
|
|
X |
| 4 |
Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 5 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi |
|
|
|
X |
| 6 |
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 7 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 8 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 9 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 10 |
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 11 |
Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 12 |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 13 |
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 14 |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 15 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 16 |
Mesleki öz güven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) |
|
|
|
X |
| 17 |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
|
|
|
X |
| 18 |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 19 |
İngilizce dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi |
|
|
|
X |
| 20 |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 21 |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 22 |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 23 |
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 24 |
Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi |
|
|
|
X |
| 25 |
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 26 |
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 27 |
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 28 |
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 29 |
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 30 |
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 31 |
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 32 |
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlama becerisi |
|
|
|
X |
| 33 |
İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 34 |
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilme/geliştirme becerisi |
|
|
|
X |
| 35 |
Uygulanan ölçme ve değerlendirme sonuçlarını etkili bir biçimde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 36 |
Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi |
|
|
|
X |
| 37 |
Her öğrencinin dil öğrenmede başarılı olabileceği inancına sahip olma |
|
|
|
X |
| 38 |
Dış görünüşü, davranışları, iletişim becerisi, entelektüel ve kültürel bilgi birikimi ile öğrencilerine ve topluma örnek olma |
|
|
|
X |
| 39 |
Öğrencilerinin sorunlu davranışları ile başa çıkabilme becerisi |
|
|
|
X |