| 1 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 2 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 3 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 4 | Gerektiğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynaklar geliştirebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 5 | İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 6 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 7 | Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgileri kullanabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 8 | Bireylerin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimlerini belirleyebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 9 | Kurumların ve bireylerin özelliklerine uygun psikolojik danışma faaliyetleri planlar ve uygulanmasını koordine edebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 10 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 11 | Ani ve beklenmedik problemlere karşı etkili krize müdahale yolları üretebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 12 | Psikolojik ölçme araçlarını standartlarına uygun olarak uygulayabilir, değerlendirebilir ve sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 13 | Lisans öğreniminde edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 14 | Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 15 | Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlama ve yönetebilme |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 16 | İngilizceyi etkili bir biçimde kullanabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 17 | Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 18 | Aile, öğretmen ve diğer okul personeline yönelik toplantı, konferans ve panel düzenleyebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 19 | Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve katılmaya isteklilik duyma | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 20 | Gündemdeki gelişmelere ve sorunlara duyarlılık gösterme |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 21 | Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 22 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 23 | Bireylere tüm güçlüklerini çözebilmelerinde yardımcı olabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 24 | Paydaşlar arasında ortak bir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 25 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 26 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 27 | Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara ilişkin farkındalık geliştirme |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 28 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 29 | Kurumuyla ilgili psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlayabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 30 | Kurumun rehberlik programının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik edebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 31 | Bireysel psikolojik danışma hizmeti verebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 32 | Grupla psikolojik danışma hizmeti verebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 33 | Grup rehberliği yapabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 34 | Bireyleri ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda kendilerine uygun sosyal faaliyetlere, mesleki seçeneklere ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirebilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 35 | Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 36 | Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 37 | Öğrencilerin gelişimi için ailelerle iş birliği yapabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 38 | Etkili iletişim becerilerine sahip olma | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 39 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X |  |  |  |