| 1 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 2 | Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 3 | Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 4 | Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 5 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 6 | Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 7 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 8 | Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 9 | Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 10 | Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 11 | Mesleki öz güven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 13 | Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 14 | Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 16 | Almancayı ana dili düzeyine yakın kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 17 | Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 18 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 19 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 20 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 21 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 22 | Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 23 | Öğrencilerin dört temel beceriyi etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 24 | Almanca öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 25 | Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi |  |  |  | X |