| 1 |
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme |
|
|
|
X |
| 2 |
Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi |
|
|
|
X |
| 3 |
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 4 |
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 5 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi. |
|
|
|
X |
| 6 |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi |
|
|
|
X |
| 7 |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 8 |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 9 |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 10 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 11 |
Mesleki öz güven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) |
|
|
|
X |
| 12 |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
|
|
|
X |
| 13 |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 14 |
Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 15 |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 16 |
Almancayı ana dili düzeyine yakın kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 17 |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 18 |
Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 19 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme |
|
|
|
X |
| 20 |
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
| 21 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 22 |
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 23 |
Öğrencilerin dört temel beceriyi etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 24 |
Almanca öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
| 25 |
Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi |
|
|
|
X |