Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Program Geliştirme
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma X
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi X
3 Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma X
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi X
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi X
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi X
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi X
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi X
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi X
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi X
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi X
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi X
13 İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanabilme becerisi X
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi X
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi X
16 Mesleki öz güven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) X
17 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi X
18 Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi X
19 İngilizce dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi X
20 Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi X
21 Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi X
22 Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi X
23 Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi X
24 Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi X
25 Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi X
26 Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi X
27 Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi X
28 Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi X
29 Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi X
30 Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi X
31 Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi X
32 Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlama becerisi X
33 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi X
34 Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilme/geliştirme becerisi X
35 Uygulanan ölçme ve değerlendirme sonuçlarını etkili bir biçimde kullanabilme becerisi X
36 Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi X
37 Her öğrencinin dil öğrenmede başarılı olabileceği inancına sahip olma X
38 Dış görünüşü, davranışları, iletişim becerisi, entelektüel ve kültürel bilgi birikimi ile öğrencilerine ve topluma örnek olma X
39 Öğrencilerinin sorunlu davranışları ile başa çıkabilme becerisi X

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri