Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Yönetimi
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3
1 Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenme X
2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma X
3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme X
4 Gerektiğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynaklar geliştirebilme X
5 İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme X
6 Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme X
7 Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgileri kullanabilme X
8 Bireylerin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimlerini belirleyebilme X
9 Kurumların ve bireylerin özelliklerine uygun psikolojik danışma faaliyetleri planlar ve uygulanmasını koordine edebilme X
10 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme X
11 Ani ve beklenmedik problemlere karşı etkili krize müdahale yolları üretebilme X
12 Psikolojik ölçme araçlarını standartlarına uygun olarak uygulayabilir, değerlendirebilir ve sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verebilme X
13 Lisans öğreniminde edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme X
14 Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme X
15 Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlama ve yönetebilme X
16 İngilizceyi etkili bir biçimde kullanabilme X
17 Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verebilme X
18 Aile, öğretmen ve diğer okul personeline yönelik toplantı, konferans ve panel düzenleyebilme X
19 Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve katılmaya isteklilik duyma X
20 Gündemdeki gelişmelere ve sorunlara duyarlılık gösterme X
21 Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama X
22 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma X
23 Bireylere tüm güçlüklerini çözebilmelerinde yardımcı olabilme X
24 Paydaşlar arasında ortak bir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme X
25 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme X
26 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma X
27 Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara ilişkin farkındalık geliştirme X
28 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma X
29 Kurumuyla ilgili psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlayabilme X
30 Kurumun rehberlik programının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik edebilme X
31 Bireysel psikolojik danışma hizmeti verebilme X
32 Grupla psikolojik danışma hizmeti verebilme X
33 Grup rehberliği yapabilme X
34 Bireyleri ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda kendilerine uygun sosyal faaliyetlere, mesleki seçeneklere ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirebilme X
35 Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama X
36 Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme X
37 Öğrencilerin gelişimi için ailelerle iş birliği yapabilme X
38 Etkili iletişim becerilerine sahip olma X
39 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme X

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri