| 1 | 
                        Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 2 | 
                        Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 3 | 
                        Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 4 | 
                        Gerektiğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynaklar geliştirebilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 5 | 
                        İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 6 | 
                        Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 7 | 
                        Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgileri kullanabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 8 | 
                        Bireylerin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimlerini belirleyebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 9 | 
                        Kurumların ve bireylerin özelliklerine uygun psikolojik danışma faaliyetleri planlar ve uygulanmasını koordine edebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 10 | 
                        Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 11 | 
                        Ani ve beklenmedik problemlere karşı etkili krize müdahale yolları üretebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 12 | 
                        Psikolojik ölçme araçlarını standartlarına uygun olarak uygulayabilir, değerlendirebilir ve sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verebilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 13 | 
                        Lisans öğreniminde edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 14 | 
                        Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 15 | 
                        Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlama ve yönetebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 16 | 
                        İngilizceyi etkili bir biçimde kullanabilme | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 17 | 
                        Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verebilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 18 | 
                        Aile, öğretmen ve diğer okul personeline yönelik toplantı, konferans ve panel düzenleyebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 19 | 
                        Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve katılmaya isteklilik duyma | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 20 | 
                        Gündemdeki gelişmelere ve sorunlara duyarlılık gösterme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 21 | 
                        Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 22 | 
                        Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 23 | 
                        Bireylere tüm güçlüklerini çözebilmelerinde yardımcı olabilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 24 | 
                        Paydaşlar arasında ortak bir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 25 | 
                        Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 26 | 
                        Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 27 | 
                        Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara ilişkin farkındalık geliştirme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 28 | 
                        Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 29 | 
                        Kurumuyla ilgili psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlayabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 30 | 
                        Kurumun rehberlik programının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik edebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 31 | 
                        Bireysel psikolojik danışma hizmeti verebilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 32 | 
                        Grupla psikolojik danışma hizmeti verebilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 33 | 
                        Grup rehberliği yapabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 34 | 
                        Bireyleri ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda kendilerine uygun sosyal faaliyetlere, mesleki seçeneklere ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirebilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 35 | 
                        Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 36 | 
                        Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 37 | 
                        Öğrencilerin gelişimi için ailelerle iş birliği yapabilme | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 38 | 
                        Etkili iletişim becerilerine sahip olma | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 39 | 
                        Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     |