1 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini mesleki ve akademik yaşantısında etkili bir biçimde kullanabilme becerisi |
|
|
X |
|
2 |
Eğitim gereksinimine dayalı eğitim programı taslağı geliştirebilme |
|
|
X |
|
3 |
Etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme |
|
|
|
X |
4 |
Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemleri bilgisi |
|
|
X |
|
5 |
Alanı ile ilgili bilimsel araştırma becerisi |
|
|
X |
|
6 |
Eğitim programları ve öğretim alanının disiplinlerarası temellerini kavrayabilme |
|
|
|
X |
7 |
Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme becerisi |
|
|
|
X |
8 |
Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya konulan sorunların çözümü için öngörülen araştırma süreci tasarısını uygulayabilme becerisi |
|
|
X |
|
9 |
Program geliştirme sürecini tüm boyutlarıyla analiz edebilme |
|
|
X |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenme becerisi |
|
|
|
X |
11 |
Farklı konu alanlarına ait uygulanmakta olan programları değerlendirme çalışmalarını yürütebilme becerisi |
|
|
X |
|
12 |
Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi |
|
|
|
X |
13 |
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili araştırma bulgularını analiz edip yorumlayabilme becerisi |
|
|
|
X |
14 |
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirleyebilme ve ortaya koyabilme becerisi |
|
|
|
X |
15 |
Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili sorunların çözümü için uygun araştırma sistematiği planlayabilme becerisi |
|
|
X |
|
16 |
Eğitim programları ve öğretim alanı ile eğitim bilimlerinin diğer alanları arasındaki etkileşimi yorumlayabilme becerisi |
|
|
|
X |
17 |
Çeşitli öğretme/öğrenme kuramlarına dayalı olarak öğrenme ve öğretmenin nasıl oluştuğu açıklayabilme becerisi |
|
|
|
X |
18 |
Etkili öğrenme-öğretme süreçleri geliştirebilme ve uygulayabilme |
|
|
|
X |
19 |
Türkiye ve çeşitli ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini ölçütlere dayalı olarak değerlendirebilme becerisi |
|
X |
|
|
20 |
Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgileri çeşitli eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
21 |
Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
22 |
Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme becerisi |
|
|
X |
|
23 |
Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürün ya da ürünleri ilgili çevrelere sunabilme becerisi |
|
|
|
X |
24 |
En az bir yabancı dilde etkili bilgi okuryazarlığına sahip olma becerisi |
|
|
X |
|
25 |
Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranma becerisi |
|
|
|
X |
26 |
Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme becerisi |
|
|
|
X |
27 |
Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
28 |
Eğitsel sorunlar ve durumlara yönelik yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
29 |
Etkili iletişim kurabilme becerisi |
|
|
|
X |