1 |
Bilimsel bir araştırma ya da proje desenleme, yürütme, sonuçlarını çözümleme ve yorumlama becerisi |
|
|
|
X |
2 |
Bilimsel süreçleri eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
3 |
Eğitim programları ve öğretim alanında yaptığı bir araştırmayı raporlaştırabilme |
|
|
|
X |
4 |
Program geliştirme modellerini analiz etme ve değerlendirebilme |
X |
|
|
|
5 |
Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı geliştirebilme |
X |
|
|
|
6 |
Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme |
|
|
|
X |
7 |
Öğrenme amaçlarına, öğrenci özelliklerine ve içeriğe uygun bir öğretme modeli seçebilme ve uygulayabilme becerisi |
X |
|
|
|
8 |
Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi |
X |
|
|
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve davranışlarına yansıtma becerisi |
|
|
X |
|
10 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
|
|
X |
|
11 |
Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
12 |
Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi |
|
|
X |
|
13 |
Bir eğitim programının etkililiği hakkında yargıda bulunabilme |
|
|
|
X |
14 |
Var olan uygulamalara ve küresel gelişmelere dayalı olarak Türk eğitim sisteminin yakın ve orta vadedeki geleceğine ilişkin çıkarımlarda bulunma becerisi |
|
X |
|
|
15 |
Türkiye’deki öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm üretebilme |
X |
|
|
|
16 |
Türk eğitim sisteminin sorunları hakkında bilgili olma ve sorunlara ilişkin çözüm geliştirme becerisi |
|
X |
|
|
17 |
Bir yabancı dili okuma ve anlama düzeyinde kullanabilme becerisi |
|
|
X |
|
18 |
Akademik ve toplumsal sorumluluklarını kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
X |
|
19 |
Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma ve bunu bir yaşam biçimi olarak edinme becerisi |
|
|
X |
|
20 |
Öğrenme ve öğretme alanıyla ilgili kazanımlarını etkin bir biçimde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
21 |
Ele aldığı eğitsel konularda eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünme becerisi |
|
|
|
X |
22 |
Etkili bilim okuryazarlığı becerilerine sahip olma |
|
|
X |
|
23 |
Etkili teknoloji okuryazarlığı becerilerine sahip olma |
|
X |
|
|
24 |
İşbirlikli çalışma becerisi |
X |
|
|
|
25 |
Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
26 |
Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi |
|
|
|
X |
27 |
Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürün ya da ürünleri ilgili çevrelere sunabilme ve tartışabilme becerisi |
|
|
X |
|
28 |
Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
29 |
Eğitsel sorunlar ve durumlara yönelik yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi |
|
|
|
X |